توقف اجرای تئاتر «حکم»

صحبت های مسعود حکم‌آبادی بازیگر نمایش حکم درباره توقف این نمایش در ادامه آمده است.
تصویر توقف اجرای تئاتر «حکم»

به گزارش سایت خبری پرسون، بازیگر نمایش حکم گفت: معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی طی نامه‌ای به تماشاخانه خورشید مشهد اعلام کرد نمایش حکم تا بررسی مجدد امکان اجرا نخواهد داشت.

مسعود حکم‌آبادی با اشاره به اینکه شامگاه ۲۶ مرداد ماه، از اجرای نمایش حکم در تماشاخانه خورشید جلوگیری به عمل آمد، اظهار کرد: ساعت ۱۷ آماده رفتن به محل اجرا بودیم که متوجه شدیم سایت گیشات بدون اطلاع ما بلیت‌فروشی نمایش حکم را متوقف کرده است.

وی افزود: وقتی از سالن محل اجرا پیگیر چرایی موضوع شدیم، نامه‌ای به من نشان دادند که در آن قید شده بود دلیل این توقیف نمایش حکم مغایرت آنچه در اجرا روی صحنه می‌رود با چیزی که بازبینی شده، است.

بازیگر نمایش حکم خاطرنشان کرد: نمایش حکم در حضور افرادی بیش از شورای نظارت بازبینی و برخی اصلاحات به ما اعلام شد که از آن تمکین کردیم. منتها طبیعی است هنگامی که در نمایشی دیالوگی کم و زیاد می‌شود، بایستی منطق آن با جایگزینی دیالوگ‌های دیگر جبران شود. با تمام این‌ها به دبیر شورا اعلام کردم حتی اگر لازم است نامه رسمی ارسال می‌کنم مبنی بر اینکه اعضای شورای نظارت در نخستین شب اجرا به تماشای آن بنشینند و نظر نهایی را بدهند اما دبیر شورا گفت نیازی نیست.

حکم‌آبادی با اشاره به اینکه در میانه اجرا گفتند از نمایش فیلم بگیرید، بیان کرد: این وظیفه ما نیست و بایستی سالن پاسخ‌گو باشد اما ما این کار را انجام دادیم و وقتی تماس گرفتیم که فیلم را کجا ارسال کنیم، گفتند خبرتان می‌کنیم. چهار ساعت بعد از این مکالمه هم نامه توقیف به سالن ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه امیدوارم ماجرا با مذاکره حل شود، تصریح کرد: ما دیشب خواهش کردیم که اجازه دهند به احترام مخاطبانی که پشت درب سالن هستند، اجرا کنیم که از قول مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به ما گفته شد به صلاح نیست. بنابراین مردم که بلیت خریداری کرده بودند، دست خالی به خانه‌های‌شان بازگشتند.

در این راستا رضا هژبر کلالی، معاونت هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: شورای نظارت نمایش اجرای این نمایش را تایید نکرده، چراکه آنچه در بازبینی اجرا شده بود، با آنچه در اجرای عمومی انجام شده متفاوت است.

وی با بیان اینکه صفر تا صد مجوز و لغو آن با شورای نظارت است، افزود: بر اساس نظر شورای نظارت فعلا از اجرای نمایش حکم جلوگیری می‌شود تا اصلاحات مربوطه انجام شود و در این صورت بتواند مجدد به صحنه برگردد.

منبع: ایسنا

411312