تجلیل از دو چهره قرآنی

سی و چهارمین نشست سراسری رؤسای ادارات امور قرآنی کشور امروز چهارشنبه ۲۶ مردادماه در سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد.

تصویر تجلیل از دو چهره قرآنی

به گزارش سایت خبری پرسون، سی و چهارمین نشست سراسری روسای ادارات امور قرآنی کشور در سازمان دارالقرآن الکریم با حضور حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دارالقرآن الکریم همراه با تجلیل از دو چهره قرآنی کشور برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: عزم و اراده تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن، تلاوت قرآن به صورت جمعی در مساجد مدارس و اماکن عمومی دیگر در جامعه است. باتوجه به سخنان آیت الله خامنه‌ای که در جلسه تنصیف رئیس جمهور کشور حجت السلام رئیسی فرمودند که الویت انقلاب و جامعه قرآن بوده و آنچه بین مسائل کشور بسیار مهم است جهاد تبیین است.

او افزود: در حال حاضر سخت و دشوار‌ترین مسئله در کشور اقتصاد بوده که نباید این دشواری باعث کمرنگ شدن قرآن و جهاد تبیین شود. اگر مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و هیئت‌ها پایه دار جهاد تبیین باشند، ریشه قرآن نیز در جامعه ثابت قدم خواهد ماند و تا چند نسل بعد ادامه دار خواهد بود.

حجت الاسلام قمی بیان کرد: یکی از گونه‌های بهره‌مندی انسان در دنیا و رفع مشکلات آن در این دنیا و آخرت، برداشتن گام موثر در راه قرآن و جهاد تبیین است. ما در تلاوت‌های قرآن اندکی کم کاری می‌کنیم و برای پرنگ کردن آن در بین کودکان و نوجوانان جامعه باید این فرهنگ را جدی بگیریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: بسیاری از مردم جامعه در راس و پیگیری تبلیغات فرهنگ قرآن نیستند، زیرا تلاش برای فرهنگ سازی و بهره مندی از آن در جامعه کم بوده و به صورت کمرنگ در بین مردم رایج است. قرآن و جهاد تبیین یکی از اولویت‌های خاص حضرت آقا به جوانان طلاب بود که یکی از مهم‌ترین و آینده ساز‌ترین راه، هم برای مردم و هم برای جامعه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

411284