از اینترنت خبرنگاران چه خبر؟

به گفته معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال اینترنت خبرنگاری با تغییر مواجه شد. اینترنت خبرنگاری امسال ۲۰۰ گیگ است که تنها شامل خبرنگاران ثبت نامی می‌شود. این اینترنت به زودی وصل می‌شود.

تصویر از اینترنت خبرنگاران چه خبر؟

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسانی‌که تا هفته پیش اعلام شدند تا چند روز دیگر اینترنت خبرنگاری آن‌ها برقرار خواهد شد و کسانی که از چهارشنبه هفته پیش به بعد ثبت‌نام کردند نیز بررسی شده و این لیست نیز به وزارت ارتباطات ارسال خواهد شد.

فرشاد مهدی‌پور، در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن شهید آوینی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز در استان ۲۴۰ رسانه مجوزدار داریم که به نسبت جمعیت و میزان تحصیل‌کردگان عدد قابل توجهی باشد. نکته ابتدایی این است که آیا نکاتی که در این جلسات بیان می‌شود حل می‌شود یا نه؟

مهدی‌پور عنوان کرد: در ۱۰ ماهه فعالیت دولت تاکنون مسائلی مانند پرداخت آگهی‌های غیردولتی به رسانه‌های غیرمکتوب، پرداخت مالیات که ملغا شد، انجام شده است.

احیای جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی مطبوعات

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما جشنواره‌های منطقه‌ای و متعاقب آن جشنواره ملی مطبوعات مجدداً برگزار خواهد شد. سیاست‌هایی که وزارت پیگیری کردیم لرستان را جز استان‌های کم برخوردار دیدیم و دو برابر استان‌های دیگر به یارانه‌ها تخصیص پیدا می‌کند و ظریب کیفی نصف است.

مهدی‌پور افزود: سالیانه مبلغی بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد ریال از کل رسانه‌های کشور به صورت مستقیم صورت می‌گیرد. در سال جاری نیز در بازه زمانی دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان به رسانه‌های لرستان یارانه پرداخت شده است.پایگاه‌های اطلاع‌رسانی نیز رسانه هستند و دنبال نهادینه کردن آن‌ها هستیم.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه اگر از طریق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان دوره‌هایی تعریف شود ما مدرس را فراهم می‌کنیم، بیان کرد: اجاره دادن نشریه جرم است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: اگر بخواهیم خبرنگاری در کشور به‌عنوان یک حرفه بهادار باقی بماند، باید به سمت رتبه‌بندی پیش برویم. در این دوره ما برای اولین بار خواستیم همه عناصری که می‌خواهند کار خبرنگاری انجام دهند در سامانه مشارکت کنند و در مراحل بعدی نیز رتبه‌بندی انجام شده و امتیازاتی به آنها تعلق می‌گیرد که یکی‌از آن‌ها اینترنت خبرنگاری است.

اینترنت خبرنگاران به زودی وصل می‌شود

مهدی‌پور عنوان کرد: کسانی‌که تا هفته پیش اعلام شدند تا چند روز دیگر اینترنت خبرنگاری آن‌ها برقرار خواهد شد و کسانی که از چهارشنبه هفته پیش به بعد ثبت‌نام کردند نیز بررسی شده و این لیست نیز به وزارت ارتباطات ارسال خواهد شد و همه کسانی که عضویت خودشان را در ای رسانه از ناحیه خبرنگاری تکمیل کنند حتماً از اینترنت برخوردار خواهند شد، که تنها حمایت ما نیست به عنوان مثال حمایتی که وزارت صمت اعلام کرده جهت اعطای وام خرید کالا از طریق سامانه انجام خواهد شد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برای اینکه حمایت‌ها شفاف و سازمان‌دهی شده باشد نیازمند هستیم از فهرستی استفاده کنیم. همه افرادی که رسانه گرفتند تعهد دادند که نیروهای خود را بیمه کنند.

مهدی‌پور بیان کرد: تا سال ۹۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأثیری در تخصیص کاغذ نداشت از آن سال به بعد به دلیل نوسانات ارزی که به وجود آمد معاونت مطبوعاتی وارد چرخه توزیع کاغذ شد، دو سال ارزی برای این کار تخصیص داده شد و در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دیگر ارزی برای کاغذ تخصیص داده نداشت و ما در ابتدای دولت و به دستور رئیس جمهور و اخذ مجوزها موفق شدیم چرخه کاغذ ارزان قیمت را دوباره راه‌اندازی کنیم.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امیدواریم با همتی که صورت گرفته ظرف ماه‌های آینده بتوانیم کاغذ را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم که به بقای رسانه‌ها و نشریات مکتوب کمک کنیم. طی ماه‌های آینده یک بسته حمایتی شامل ۱۰ مورد که مسائل ایمنی، زیرساختی، خدماتی و پشتیبانی زیادی گنجانده شده، بتوانیم حمایت مضاعفی را از جامعه رسانه‌ای کشور داشته باشیم.

منبع: تجارت نیوز

411280