کی‌روش همراه تاج به ایران بازمی‌گردد

روزنامه ایران ورزشی از مذاکره با کارلوس کی‌روش برای حضور در ایران و سرمربیگری تیم ملی خبر داده است.

تصویر کی‌روش همراه تاج به ایران بازمی‌گردد

به گزارش سایت خبری پرسون، ایران ورزشی نوشت: در حالی‌ که چند نماینده شاخص مجلس و بخش قابل توجهی از اهالی فوتبال مخالفت علنی خود با بازگشت مرد پرتغالی را اعلام و حتی بازگشت مجانی او را رد کرده‌اند، رسانه رسمی دولت به استقبال این اتفاق رفته است که یک شکاف در حاکمیت در مورد مهدی تاج و به تبع آن استخدام دوباره کی‌ روش را به نمایش می‌گذارد؛ مردی که گفته می‌شود پرونده تخلفات چندصد میلیاردی اش به مرحله صدور رای و اجرا رسیده است!

از طرفی رویداد سرمربیگری کی‌روش در جام جهانی قطر، به ریاست احتمالی و مجدد تاج منوط شده است که روی آن هم هنوز تردید وجود دارد و این ذهنیت را متبادر می‌سازد که دولت در این زمینه هم مخالف عقیده قوه قضاییه و مجلس عمل می‌کند و توصیه های آنها را چندان قبول ندارد.

این روزنامه نوشت: اگر مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال شود، نخواهد گذاشت ما با اما و اگر و تردید و دلشوره راهی قطر شویم. او در جایی گفته به دنبال آن است که تیم ملی با برنامه و نظم و دیسیپلین بالا وارد دوحه شود. رئیس اسبق فدراسیون می‌داند اولین بازی تیم ملی در جام جهانی قطر سخت‌ترین بازی ماست و اگر خدای ناکرده این بازی را واگذار کنیم، کار برای دو بازی آینده و بخصوص بازی با امریکا بسیار سخت خواهد شد.

آنطور که خبر رسیده، تاج با حضور اسکوچیچ در جام جهانی موافق نیست و ترجیح می‌دهد مردی روی نیمکت تیم ملی بنشیند که نسبت به بازیکنان شناخت کافی داشته و از مقبولیت لازم میان آنها برخوردار باشد. همچنین نظم تیمی و برنامه گروهی در پلن‌های تاکتیکی را خوب بشناسد و فاصله خطوط تیم در زمان حضور او استاندارد باشد.

گفته شده مذاکراتی هم صورت گرفته و کی‌روش قول داده این بار با گاردی بازتر نسبت به اهالی فوتبال ایران و رقمی غیر قابل باور به ایران برگردد.

همه این احتمالات در حالی روی کاغذ روزنامه دولت منتشر شده است که به تازگی زمزمه هایی مبنی بر رد صلاحیت برخی کاندیداهای فوتبال با اسناد رسیده از نهادهای مختلف در رسانه‌ها پیچیده و نمی‌توان روی احتمال وقوع آن نظر قطعی اعلام کرد.

اگر واقعا قوه قضاییه بعد از بررسی و رسیدگی به پرونده اتهامات تاج، رایی صادر کرده یا به نتایج روشنی درباره وقوع تخلف از سوی وی و همکاران و هیأت رئیسه اش رسیده است و دولت هم این موضوع را می‌داند، چطور ساز مخالف کوک کرده و مقابل رای دادگاه ایستادگی می‌کند؟

اینها ابهاماتی است که افکار عمومی هنوز در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال با آن درگیر است و به جز چند مصاحبه علنی کمیسیون اصل نود و اعضای دغدغه‌مند مجلس واکنشی به آن ندیده‌ایم. سکوت دولت در این خصوص تامل برانگیز و موجب بروز ابهام بیشتر است.

411174