سردیس «شهید همدانی» رونمایی شد/ سردار حسن زاده: اقدام شهرداری انقلابی و به موقع بود

سردیس سردار شهید «حسین همدانی» صبح امروز با حضور سردار حسن حسن زاده "فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ"، ناصر امانی "عضو شورای اسلامی شهر تهران"، رضا صیادی" مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران" وجمعی از مدیران شهری در بزرگراه شهید همدانی واقع در منطقه 22 تهران رونمایی شد.
تصویر سردیس «شهید همدانی» رونمایی شد/ سردار حسن زاده: اقدام شهرداری انقلابی و به موقع بود

به گزارش سایت خبری پرسون، دراین مراسم، سردار حسن‌زاده با تاکید براینکه شهید حاج حسین همدانی برترین فرمانده جنگ‌های نهضتی دنیا بود، گفت: کینه فتنه‌گران نسبت به شهید همدانی موجب رسوایی آن‌ها شد و نشان داد آن‌ها در مسیر رژیم صهیونیستی قرار دارند.

وی از مدیریت شهری و سازمان زیباسازی شهر تهران به خاطر اقدام به‌هنگام و انقلابی در نصب این سردیس تشکر کرد و با اشاره به هتک حرمت فتنه‌گران به ساحت والای شهید همدانی، افزود: بی‌احترامی به شهید همدانی، بی‌احترامی به‌تمام شهیدان دفاع مقدس، مدافعان حرم و خانواده‌های آن‌ها بود که نشان دهنده اوج کینه دشمنان مردم و انقلاب است.

فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ نصب سردیس شهید همدانی را مصداق «فعالیت به‌موقع و انقلابی» مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: به نمایندگی از سپاه تهران بزرگ، بسیج تهران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده شهید همدانی و همچنین مردم شریف تهران از این اقدام زیباسازی که با نگاه انقلابی شکل گرفته است، تشکر می‌کنیم چراکه در حقیقت یک اقدام انقلابی و به‌موقع بود.

وی به تشریح سیره رفتاری شهید همدانی پرداخت و با تاکید براینکه او یکی از فرماندهان برتر جنگ‌های نهضتی است، گفت: شهید همدانی براساس تدابیر رهبر معظم انقلاب که باید مردم را برای دفاع از کشور و ناموسشان بسیج کرد، دفاع مردمی سوریه را ایجاد کرد که مبنای دفاع و مقابله با داعشی‌ها شد.

فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ به تشریح اهمیت ایجاد نمادها و المان های فرهنگی از جمله سردیس شهید همدانی پرداخت و با تاکید براینکه باید با این نماد‌ها برجستگی‌های این ملت و قهرمانان آن را معرفی دوباره کنیم، گفت: تهران بخاطر شهدایش که در همه نقاط آن جلوه کرده است یک شهر مقدس است که باید به آن افتخار کنیم.

رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در سخنانی، گفت: یکی از رویکردهای اصلی سازمان زیباسازی شهر تهران هویت‌بخشی به سیما و منظر شهری تهران است و یکی از نکاتی که در این حوزه مورد توجه قرار می‌گیرد، نامگذاری شریان‌های اصلی شهر به نام شهدا است.

وی افزود: سازمان زیباسازی شهر تهران در این راستا و با هدف تکریم مقام شهدا آثار حجمی متفاوتی با محوریت شهدا ساخته و در سطح شهر تهران نصب می‌کند که یکی از این بزرگراه‌ها بزرگراهی است که به نام شهید حسین همدانی نامگذاری شده و امروز نیز از سردیس این شهید در بزرگراه واقع در منطقه 22 رونمایی می‌شود تا به این ترتیب یاد و خاطره این شهید بزرگوار گرامی داشته شود.

صیادی با اشاره به اهانت به شهید همدانی گفت: متأسفانه اهانت به شهدا اولین بار نیست که اتفاق افتاده لذا ما در سازمان زیباسازی وظیفه خود می‌دانیم که با زنده نگه داشتن یاد شهدا خدمات و ازخودگذشتگی‌های آن‌ها را بیش از پیش برای مردم معرفی کنیم. وقوع اتفاقات تلخی همچون اهانت به شهید همدانی باعث خواهد شد که ما در وظیفه خود یعنی پررنگ‌تر کردن معرفی این شهدا به مردم و همچنین خدمات و ازخودگذشتگی‌های آن‌ها مصرتر باشیم. ساخت این اثر از حدود سه ماه پیش آغاز شده اما با توجه به اتفاقات اخیر و برای تکریم این شهید رونمایی آن زودتر انجام شد.

وی تأکید کرد:‌ این سردیس از جنس فایبرگلاس و با پتینه برنز با ارتفاع یک متر و 20 سانتی‌متر که با پایه آن در حدود سه متر می‌شود ظرف 45 روز ساخته و در بزرگراه شهید همدانی نصب شده است.

411159