قیمت نفت امروز 26 مرداد

قیمت نفت خام صبح روز چهارشنبه پس از سه روز افت متوالی ، در پی کاهش بیش از حد انتظار موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده ،اندکی رشد کرد. در اثر این داده ها ، نگرانی‌ها از کاهش تقاضا خنثی شد و امکان افزایش عرضه از سوی ایران مطرح است.

تصویر قیمت نفت امروز 26 مرداد

به گزارش سایت خبری پرسون، بهای قراردادهای آتی نفت خام WTI ایالات متحده در ساعت 20:03 به وقت ET (03:03 به وقت گرینویچ) به میزان 0.5 درصد افزایش یافت و به 87.0 دلار در هر بشکه رسید. بهای قراردادهای آتی نفت برنت لندن نیز در حدود سطح 92.72 دلاری ثابت ماند. هر دو معیار اصلی نفت خام در روز سه شنبه نزدیک به 3 درصد افت پیدا کردند.

داده های موسسه نفت آمریکا (API) حاکی از آن بود که موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 12 آگوست(21 مرداد) به میزان 448 هزار بشکه کاهش یافته است که بالاتر از انتظارات مبنی بر کاهش 117 هزار بشکه ای موجودی بود.

این میزان اعلام شده همچنین ، نخستین کاهش در موجودی ذخایر ایالات متحده پس از دو هفته افزایش متوالی است. این نشان می دهد که تقاضای نفت خام در این کشور ممکن است پس از کاهش شدید قیمت‌ها در حال بازیابی است.

بر اساس داده های API ، موجودی ذخایر بنزین نیز طی هفته گذشته به میزان 4.5 میلیون بشکه کاهش یافته است. این در حالی است که قیمت بنزین در ایالات متحده طی هفته گذشته 5 درصد کاهش یافته است و قراردادهای آتی بنزین در پایین ترین سطح خود از اواسط ماه مارس(اواخر اسفند) قرار دارد.

انتظار می‌رود که داده‌های رسمی ایالات متحده که در ساعات بعدی روز منتشر می‌شود، حاکی از کاهش 275 هزار بشکه ای موجودی در هفته گذشته باشد.

قیمت نفت خام در این هفته با کاهش شدیدی را مواجه شد و تقریباً 6 درصد افت کرده و به پایین ترین سطح خود در بیش از شش ماه گذشته رسیده است. قیمت ها درحال حاضر تمامی سود های ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین را از دست داده اند.

توجهات در بازار رهای نفت خام در حال حاضر به مسئله احیای توافق هسته ای ایران جلب شده است که می تواند منجر به لغو برخی تحریم های غرب علیه این کشور شود و در نتیحه آن ، 1.3 میلیون بشکه در روز به عرضه نفت خام افزوده شود.

این اقدام منجر به کاهش بحران انرژی در اروپا می شود. علاوه بر آن، قیمت نفت نیز به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

411087