هیچ مجوز سقط جنین غیرقانونی داده نمی‌شود

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: هیچ مجوز سقط جنین غیرقانونی از سوی پزشکی قانونی در استان اردبیل صادر نمی‌شود.
تصویر هیچ مجوز سقط جنین غیرقانونی داده نمی‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، نگار خوشنویس عصر سه‌شنبه در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: به غیر از سقط‌های درمانی، برای مابقی موارد غیرقانونی مجوز سقط صادر نمی‌شود و پزشکی قانونی با حساسیت بیشتر این موضوع را پیگیری و رصد می‌کند.

وی تصریح کرد: مراجع انتظامی و قضائی باید با مراکز فعال زیرزمینی در این حوزه برخورد کنند چرا که هرگونه سقط جنین به شکل غیرقانونی و خارج از دایره درمانی جنایت محسوب شده و باید با مسببان آن برخورد شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: ما قطعاً بر اساس موازین تعیین شده و اعمال ۱۹ هفته و یک روز مجوز سقط درمانی را صادر می‌کنیم و به هیچ وجه بیشتر از این مدت زمان مجوز سقطی از سوی پزشکی قانونی صادر نمی‌شود.

خوشنویس افزود: عمده سقط‌های غیرمجاز و غیرقانونی در مراکز زیرزمینی و به صورت غیراصولی انجام می‌شود که حتی تبعات و عوارض بعدی را برای مادران باردار به همراه دارد و ضروری است با راهکارهای معین شده به ویژه نظارت علوم پزشکی جلوی فعالیت مراکز غیرمجاز سقط جنین گرفته شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در مواردی که نوزاد یا مادر با مشکلات حاد روبه‌رو شوند، پزشکی قانونی با اعمال ۱۹ هفته و یک روز زمان بارداری و پایین‌تر از آن مجوز سقط درمانی را صادر می‌کند و هرگونه اقدام خلاف این امر درست و شایسته نیست.

410976