صندوق اعتباری هنر برای جلال مقامی چه کرد؟

صندوق اعتباری هنر درباره وضعیت معیشت و سلامت جلال مقامی دوبلور پیشکسوت توضیحاتی داد.

تصویر صندوق اعتباری هنر برای جلال مقامی چه کرد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، جلال مقامی در پاسخ به پرسش ما مبنی بر اینکه آیا از سوی صندوق هنر که قرار بود برای درمانش پیگیری شود اتفاقی افتاده است؟ چنین گفته بود: «برای درمانم خیر. من تا چند ماه گذشته به شکل ماهانه از سازمان صداوسیما حقوقی دریافت می کردم که مدتی است قطع شده و دوستان صندوق هنر قرار بود ابتدا این مسئله را پیگیری کنند که متاسفانه خبری نشد، البته توقعی هم نیست اما چون شما پرسیدید می گویم که فعلا هیچ اتفاقی نیفتاده است.»

همچنین پیشتر صندوق اعتباری هنر نیز اعلام کرده بود که درمان جلال مقامی، دوبلور باسابقه کشور را پیگیری می‌کند.

سید مجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در تماسی تلفنی با این هنرمند همزمان با روز تولدش، خطاب به وی خاطرنشان کرده بود، «هنرمندانی چون شما از سرمایه‌های ماندگار کشور هستند که طی سال‌ها فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر و با زحمات بسیار خاطرات ماندگار برای چندین نسل رقم دید. بدون تردید تکریم اساتید پیشکسوت یکی از مهم‌ترین رویکردهای مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.»

پوراحمدی همچنین تاکید کرده بود «ما نیز در صندوق اعتباری هنر با راه‌اندازی واحد نامداران هنر به طور ویژه پیگیر سلامت و معیشت بزرگان عرصه فرهنگ و هنر هستیم و خوشبختانه اتفاقات خوبی در این مسیر در حال انجام است، هرچند می دانیم در مقابل شأن و جایگاه شما عزیزان این اقدامات حداقلی است.»

در پی گفت‌وگوی اخیر ما با جلال مقامی، توضیحات صندوق اعتباری هنر که در اختیار ما قرار گرفت را به شرح زیر می خوانید:

احتراماً عطف به مطلب منتشرشده در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ که در آن خبرگزاری محترم با عنوان «جلال مقامی دیگر آن مقامی چند سال قبل نیست!» بازتاب یافت به اطلاع می‌رساند:

«اهتمام به رفع نیازهای معیشتی و درمانی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خصوصاً پیشکسوتان این عرصه، از مهمترین اهداف و سیاست‌های صندوق اعتباری هنر است. در شرایطی که این صندوق با محدودیت منابع مالی روبه‌رو است، اما تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی و تدوین سیاست‌های حمایتی حداکثر خدمات را به اعضای تحت پوشش ارائه دهد.

صندوق اعتباری هنر با هدف کمک به تأمین معیشت افراد واجد شرایط که از مزایای بازنشستگی برخوردار نیستند در قالب طرح تکریم و کمک مستمری مقرری ماهیانه پرداخت می‌کند که استاد جلال مقامی نیز یکی از اعضای نامدار این صندوق هستند و هم اکنون تحت پوشش طرح تکریم و بیمه رایگان درمان تکمیلی هستند.

شایان ذکر است؛ پس از انتشار خبر مربوط به مشکلات روند درمانی این هنرمند عزیز، ضمن برقراری ارتباط با ایشان علیرغم آنکه از خدمات بیمه تکمیلی صندوق برخوردار هستند، مساعدت مالی برای تأمین هزینه های درمانی در تاریخ ۰۴ /۰۵ /۱۴۰۱ به حساب هنر کارت وی واریز شد.

همچنین مقرر شد بر اساس نظر استاد مقامی مباحث درمانی این هنرمند پیشکسوت از سوی آقای پیام هاشم‌پور، از بستگان و مدیر برنامه‌های وی پیگیری و به صندوق اعلام شود.

صندوق در حیطه اختیارات خود حتی‌المقدور تلاش نمود که حمایت‌های لازم از این هنرمند پیشکسوت را به عمل آورد. بسیاری از مباحث استاد مقامی در حیطه عملکرد و وظایف این صندوق نبوده و مربوط به سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط است.

صندوق اعتباری هنر با وجود محدودیت‌های مالی با افتخار خدمتگزار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور است. بسیاری از خدمات صندوق به‌منظور حفظ شأن اعضای تحت پوشش رسانه ای نمی شود. بدون تردید در مسیر ارائه خدمات مشکلات و نارسایی وجود دارد و حمایت ها در مقابل جایگاه اصحاب فرهنگ و هنر کافی نیست اما این صندوق سعی بر آن دارد با همراهی اصحاب رسانه مشکلات مرتفع و سطح حمایت‌ها ارتقاء یابد.»

منبع: ایسنا

410913