وقتی دوربین گوشی به دزدها کمک می‌کند!

دوربین‌ها به ابزار جدید سارقان تبدیل شده اند زیرا دوربین تلفن می‌تواند آن سوی یک شیشه که با لایه‌هایی پوشانده شده است را ببیند.

تصویر وقتی دوربین گوشی به دزدها کمک می‌کند!

به گزارش سایت خبری پرسون، ممکن است فکر کنید که به لطف لایه‌هایی که شیشه‌های وسیله نقلیه خود را می‌پوشانید، احتمال اینکه درون اتومبیل شما دیگر قابل دیدن نباشد را به صفر رسانده اید.

با این حال به گزارش فون آرنا، هر کسی که تلفن همراه داشته باشد می‌تواند با باز کردن دوربین روی دستگاه و قرار دادن لنز روی پنجره‌ی رنگی، حتی با وجود لایه‌های روی شیشه، درون اتومبیل را ببیند.

این گزارش می‌گوید که با این ویژگی، دوربین‌ها به ابزار جدید سارقان تبدیل شده اند، که به دنبال سرقت کیف پول و سایر اقلام با ارزش داخل خودرو هستند. کارشناسان هم تأیید کرده اند که دوربین تلفن می‌تواند آن سوی یک شیشه که با لایه‌هایی پوشانده شده است را ببیند.

پلیس شهر ممفیس در ایالت تنسی می‌گوید که سرقت از وسایل نقلیه موتوری بالاترین میزان جرم غیر خشونت آمیز در این شهر را شامل می‌شود. این مجریان قانون همچنین پیشنهاد می‌کنند که هنگام پارک خودرو از قفل بودن آن اطمینان حاصل کنید و وسیله نقلیه را در جایی پارک کنید که نور مناسبی وجود دارد. همینطور مطمئن شوید که دزدگیر خودروی شما فعال است.

این موضوع در ابتدا توسط یکی از کاربران ردیت منتشر شد و گفته شد که لازم نیست برای دیدن داخب یک خودرو گوشی عکسبرداری و یا فیلمبرداری کند. همین که دوربین در حال آماده به کار باشد کافی است.

دلیل این اتفاقا را می‌توان در فیزیک پایه پیدا کرد. وقتی از طرف دیگر یک شیشه دودی قصد داریم طرف دیگر را ببینیم، سمتی که نور محیطی کمتری دارد از سمتی که نور بیشتری دارد قابل مشاهده نیست. وقتی دوربین گوشی درست روی شیشه قرار می‌گیرد، فاصله به صفر می‌رسانید و در نتیجه دوربین به عنوان سمتی محسوب می‌شود که نور محیطی کمتری دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

410822