گام ابتدایی برای ساخت خط جدید مترو

تفاهم‌نامه «واگذاری زمین دپوی خط ۱۰ مترو» به مساحت ۲۵/۸ هکتار میان شهرداری منطقه ۲۲ و شرکت راه آهن شهری (مترو) تهران و حومه منعقد شد تا بر این اساس گامی در جهت ساخت خط جدید متروی تهران برداشته شود.
تصویر گام ابتدایی برای ساخت خط جدید مترو

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان امضای این تفاهم نامه با قدردانی از شهرداری منطقه ۲۲ و شرکت مترو گفت: با تخصیص این زمین، گامی بزرگ در ایجاد یک زیرساخت موفق و موثر برای ساکنان منطقه ۲۲ و سایر مناطقی که در ادامه خط ۱۰ وجود دارند، برداشته شده است.

سید مجتبی شفیعی اضافه کرد: متأسفانه فکری درخصوص تأمین دپو در دوره‌های گذشته نشده بود و همین سبب شده تا خطوط خدمات مطلوبی نظیر کاهش سرفاصله و جابجایی بیشتر مسافر را نداشته باشند.

او ضمن موثرخواندن دپو زمین در بلندمدت، بیان کرد: یکی از ارکان خطوط مترو، تأمین دپوی مناسب است. اگر دپو از ابتدای پروژه تأمین شده باشد کمک بزرگی برای طراحی‌ها و اقدامات اجرایی در آینده خواهد بود.

معاون شهردارتهران گفت: با همه مشکلات موجود، شبکه متروی تهران در دنیا از نظر طول و تعداد ایستگاه، رتبه بیستم را میان ۲۵۰ مترو دنبا دارد؛ شمن اینکه هم اکنون حدود ۱۰ شهر ایران درحال توسعه خطوط متروی خود هستند.

پیش‌بینی زمان ساخت خط ۱۰

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه هم در ادامه، با بیان اینکه خط ۱۰‌ مترو طی ۴ سال آینده با فازبندی وارد مرحله بهره برداری خواهد شد، گفت: طول خط ۱۰ برابر با ۴۳ کیلومتر و ۳۵ ایستگاه است که با این تفاهم به ۴۷ کیلومتر و ۳۶ ایستگاه افزایش می‌یابد.

مسعود درستی اضافه کرد: ۱۱ ایستگاه از خط ۱۰ در منطقه ۲۲ وجود داشت که با این تفاهم نامه به ۱۲ ایستگاه افزایش خواهد یافت. این خط یکی از خطوطی است که در زمان اوج سفر، مسافران بسیاری را جابجا خواهد کرد. خط ۱۰ به صورت شرقی و غربی در منطقه ۲۲ طراحی شده است.

درستی درباره دپو زمین بیان کرد: تأمین زمین دپو مساحت بسیاری نیاز دارد و امکان تملک آن به راحتی وجود ندارد. دپو زمین باعث می‌شود که زیرساخت کلیدی را در اختیار داشت تا همزمان با ساخت تونل ‌و ایستگاه در آینده هم برای پایانه آن تدابیری اندیشید تا خدمات دهی مطلوب باشد.

مشخصات طولانی‌ترین خط متروی تهران

خط ۱۰ متروی تهران به طول تقریبی ۴۷کیلومتر بر اساس برآورد اعتبارات مورد نیاز بر پایه سال مالی امسال، ۵۴ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد. این خط با بیشتر خطوط موجود متروی تهران (خطوط ۱، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷) و خطوط آتی متروی تهران تقاطع خواهد داشت.خط ۱۰ در شرق تهران در محدوده فلکه دوم تهران‌پارس (تقاطع با توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران) شروع می‌شود و با عبوراز بسیاری از مناطق پایتخت به ایستگاه متروی وردآورد از خط ۵ متروی تهران در غرب تهران متصل خواهدشد. مسیر خط ۱۰ متروی تهران یکی از طولانی‌ترین و پرتقاطع‌ترین خطوط متروی خاورمیانه است.

410731

سازمان آگهی های پرسون