انتصاب "معاون مالی" بانک آینده

دکتر شعبان مرادی، مدیرعامل بانک آینده، طی حکمی دکتر امیر سودبخش را به سمت "معاون مالی" این بانک، منصوب کرد.
تصویر انتصاب "معاون مالی" بانک آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرعامل بانک آینده در این حکم با اشاره به نقش خطیر و اساسی حوزه مالی در پیشبرد اهداف راهبردی بانک، خطاب به معاون مالی جدید اظهار داشت: انتظار می‌رود؛ با به‌کارگیری تجارب و نگرش حرفه‌ای جناب‌عالی و ظرفیت‌های سرمایه‌انسانی و فنی بانک، نظاره‌گر انسجام و کارآمدی افزون‌تر و تسهیل و روان‌سازی فرآیندها و امور جاری حوزه مذکور، در تطابق با سیاست‌های کلان و اولویت‌های راهبردی ترسیم‌شده با محوریت «امانت‌داری»، «انضباط مالی»، «شفافیت» و «پاسخ‌گویی» در مسیر اصلاح ساختار مالی گروه بانک باشیم.

در ادامه دکترشعبان مرادی بر موارد زیر، به‌عنوان اهم امور محول به امیر سودبخش، معاون مالی بانک، تأکید کرد:
1- راهبری اصلاح ساختار مالی گروه بانک، متناسب با الزامات نظارتی نهادهای ناظر و در جهت دست‌یابی به ترکیب بهینه دارایی‌ها و بدهی‌ها.
2- مشارکت در ارائه راه‌کار، به‌منظور هدایت و توسعه راهبردهای اصلی گروه بانک و انجام کارِ گروهی و هم‌افزایی و مشارکت دادن تمامی مدیران و همکاران در انجام امور محوله.
3- هدف‌مند نمودن برنامه‌های مالی و نظارت بر تهیه و پیشنهاد بودجه سالانه در جهت افزایش ارزش‌افزوده اقتصادی گروه بانک.
4- تمهیدات لازم در جهت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک در تعامل با سایر بخش‌های بانک، از جمله معاونت بانکداری سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها.
5- تدوین و انتخاب رویه‌های حسابداری و وضع مقررات کنترل داخلی در بانک، به‌منظور حصول اطمینان از صحت عملیات مالی.
6- ارتقای سازوکار شفافیت و انضباط مالی، با تأکید بر ارکان 6 گانه نظام ارزیابی سلامت بانکی (CAMELS) و حسابدهی و تعامل سازنده و مستمر با اشخاص و نهادهای نظارتی ذی‌ربط، از جمله بانک مرکزی ج.ا.ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار و بازرس قانونی و حسابرس مستقل بانک.
7- مشارکت در تنظیم مستمر ترکیب منابع و مصارف با نظرداشت به مدیریت هزینه‌ها و درآمدها و سطوح مختلف نقدینگی.
8- برنامه‌ریزی، سامان‌دهی، کنترل و نظارت در حوزه خزانه و مبادلات، متناسب با استراتژی‌های تعیین‌شده.
9- بهبود نظام گزارش‌گری بانک در جهت پاسخ‌گویی به‌موقع و با کیفیت، با هدف آگاهی‌بخشی مؤثر و جلب اعتماد آحاد ذی‌نفعان، از جمله ارائه به‌هنگام صورت‌های مالی گروه بانک.

410692