چند خبر کوتاه قضایی و انتظامی از استان اصفهان

دستگیری باند سرقت از موبایل فروشی‌های غرب کشور، شناسایی مزاحمان تلفنی ، دستگیری۲۴ سارق دراجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی درنجف آباد و کشف محموله ای انواع کالاهای خارجی قاچاق از جمله اخبار انتظامی استان اصفهان است.
تصویر چند خبر کوتاه قضایی و انتظامی از استان اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، دستگیری باند سرقت از موبایل فروشی‌های غرب کشور:

رییس کل دادگستری استان اصفهان از شناسایی و دستگیری اعضای باند سرقت از موبایل‌فروشی‌های غرب کشور در اصفهان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری روز دوشنبه افزود: بدنبال شکایت تعدادی از مال باختگان، مبنی بر سرقت تعداد زیادی موبایل از مغازه موبایل فروشی در شهرستان تیران و کرون، تحقیقات قضایی توسط دادسرای این شهرستان آغاز شد.

وی اظهار داشت: نتیجه این تحقیقات شناسایی باند سه نفره متهمان در حوزه قضایی نجف‌آباد بود.

رییس کل دادگستری استان اصفهان افزود: با صدور دستورات قضایی، ماموران پلیس آگاهی، پس از ورود به محل اختفای متهمان، اقدام به دستگیری آنها و کشف اموال مسروقه کردند.

وی اظهار داشت: متهمان دستگیر شده به تعداد ۱۵ فقره سرقت گروهی از مغازه های موبایل فروشی در شهرستان‌های نجف آباد، تیران و کرون، اصفهان، کاشان و استان‌های غربی اعتراف کردند.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: متهمان با قرار متناسب به زندان معرفی شدند و پرونده آنها در دادسرای تیران و کرون در حال طی مراحل قانونی است.

وی در ادامه با هشدار به مالکانی که قصد اجاره دادن ملک مسکونی خود را دارند تصریح کرد: مالکان در زمان اجاره دادن کوتاه‌مدت یا بلندمدت منازل مسکونی، از صحت اطلاعات هویتی و شغلی مستاجرها اطمینان حاصل کنند.

شناسایی مزاحمان تلفنی مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و معرفی به مراجع قضایی

معاون حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی استان از شناسایی مزاحمان تلفنی مرکز فوریتهای پلیسسی ۱۱۰و معرفی آنها به مرجع قضایی خبر داد.

ن، سرهنگ نبی‌الله محمدی افزود: با توجه به ماموریت‌های فراوان مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ نیاز است که خطوط این مرکز به طور شبانه روز آزاد باشد تا کارشناسان پلیس پاسخگوی نیاز و امدادخواهی شهروندان باشند و هرگونه تماس تلفنی و مزاحمت های تلفنی باعث ایجاد اختلال در فعالیت مرکز ۱۱۰ شده و به تبع ماموران پلیس نیز نمی توانند به تماس های فوریتی مردم رسیدگی کنند.

وی اظهار داشت: گاهی ممکن است یا حادثه ناگواری بخواهد اتفاق بیفتد که باید ماموران خیلی سریع در صحنه حادثه حضور یابند اما بدلی مزاحمت تلفنی که با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ صورت می‌گیرد ماموران نتوانند در صحنه حاضر شده و حضور نیافتن بموقع آنها به قیمت از دست رفتن جان یک انسان تمام شود.

معاون حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی استان در این راستا از شناسایی مزاحمان تلفنی مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و معرفی آنها به مرجع قضایی خبر داد و گفت: براساس ماده ۶۴۱ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی هر کس به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این ماده واحده قانون اصلاح تبصره ۲ ماده ۱۴ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران مصوب سال ۱۳۶۶ نیز موید این مطلب است که می گوید: هر کس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد یا با عمد و سؤنیت ارتباط دیگری را مختل کند برای بار نخست پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه های مربوطه خواهد بود.

سرهنگ محمدی اظهار داشت: برای بار دوم اگر مزاحمت تلفنی صورت گیرد، ارتباط تلفنی شخص مزاحم به مدت ۳ ماه همراه با اخطار کتبی و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه های مربوطه و تقاضای مشترک خواهد بود و برای بار سوم، شرکت، ارتباط تلفنی وی را بطور دائم قطع و اقدام به جمع‌آوری منصوبات تلفن کرده و ودیعه مشتری را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.

این مقام انتظامی در خصوص اینکه چه مواردی شامل یک مزاحمت می شود تصریح کرد: همانطور که در قانون آمده هر گونه مزاحمتی که در آن شخص، خط تلفن را مشغول کند و این مشغول کردن باعث آزار و اذیت و سلب آسایش شود مزاحمت خواهد بود.

دستگیری۲۴ سارق دراجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی نجف آباد

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری ۲۴ سارق و کشف۳۸ فقره سرقت در اجرای شانزدهمین طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محوردر این شهرستان خبر داد.

سرهنگ میثم گوهری آرانی افزود: بمنظور افزایش احساس امنیت عمومی و برخورد قاطع و قانونی با مخلان نظم جامعه مرحله شانزدهم از طرح ارتقای امنیت محله محور در شهرستان نجف آباد توسط ماموران فرماندهی انتظامی نجف آباد در سطح شهرستان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: ماموران در اجرای این طرح موفق به دستگیری ۲۴ نفر سارق سابقه دار،کشف سه قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و دسنگیری سه متهم در این رابطه ،دستگیری۱۰خرده فروش مواد مخدر و کشف ۲کیلو انواع مواد مخدر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با بیان اینکه در این طرح علاوه بر کشف بیش از۷۰ قلم انواع لوازم مسروقه و ۲ دستگاه خودرو و ۳ دستگاه موتور سیکلت مسروقه از مخفیگاه متهمان ، ۳۸ فقره انواع سرقت نیز کشف شد گفت : تمامی متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت پلیس در کشف جرایم نتیجه تعامل با شهروندان است و بدون مشارکت و همراهی شهروندان حصول امنیت مطلوب مقدور نیست و لذا مردم می بایست ضمن توجه به هشدارهای پلیس هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق ۱۱۰ شماره به پلیس اطلاع دهند.

کشف دپوی محموله قاچاق در باربری اصفهان

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از کشف محموله ای از انواع کالاهای خارجی قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ کامران ریاحی افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان حین کنترل و سرکشی از انبارها و باربری های سطح شهر اصفهان به وجود محموله‌ای از انواع کالاهای خارجی در ۲ باربری مشکوک شدند که پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی مشخص شد این کالاها فاقد مدارک معتبر گمرکی بوده و بصورت قاچاق تهیه شده‌اند.

وی افزود: در این عملیات ۳۷۳ جفت کفش ورزشی به همراه ۴۸ بسته کش ورزشی، ۴ دستگاه پرینتر، ۱۳کیسه جوراب، ۱۸ کارتن جالیوانی، قاشق و چنگال و ۴ عدد زودپز کشف شد که ارزش کالاهای مکشوفه توسط کارشناسان مربوطه ۹ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کالاهای قاچاق به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی انتقال یافتند اظهار داشت: در این رابطه سه نفر دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع قضایی تحویل شدند.

410652