تئاتر‌های محرمی روی صحنه

باتوجه به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) برنامه تئاتر‌های روی صحنه تغییر کرد که به بررسی آن پرداختیم.

تصویر تئاتر‌های محرمی روی صحنه

به گزارش سایت خبری پرسون، با در نظر گرفتن ایام محرم و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) برنامه‌‎های تئاترها با تغییراتی همراه بوده است، از این رو به بررسی این برنامه‌ها و نمایش‌ها پرداخته ایم. در ادامه لیستی از نمایش‌های چند تئاتر آمده است.

نمایش اپرای عاشورا (مکان: تالار وحدت)

این نمایش توسط گروه تئاتر عروسکی آران، مرکز هنر های نمایشی، بنیاد هنری و فرهنگی رودکی، موسسه توسعه هنرهای معاصر برای تماشاچیان آماده شده است.

روز پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه، آخرین اجرای اپرای عاشورا در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

«اُپرای عاشورا» با بازآفرینی و کارگردانی بهروز غریب‌پور از ۱۹ مرداد ماه برای ۳ اجرا روی صحنه رفت که با استقبال مخاطبان، این اجرا روز‌های چهارشنبه ۲۶ و سپس پنجشنبه ۲۷ مردادماه تمدید شد.

«اُپرای عاشورا» روایتی ویژه از حماسه حسینی را پیش روی تماشاگران قرار می‌دهد.

بهزاد عبدی آهنگساز و محمد معتمدی، مصطفی محمودی، محمدرضا صادقی و… آواگران اپرای عاشورا هستند.

نمایش جانور ( مکان: تئاتر شهر_کارگاه نمایش)

این نمایش درباره اتفاقی که در یک مجتمع مسکونی رخ داده است. در این نمایش مردی ادعا می‌کند از اداره آگاهی آمده اما ساکنین آپارتمانی ادعای مامور آگاهی را رد می‌کنند. همچنین نمایش جانور برای کودکان زیر ۱۵سال توصیه نمی‌شود.

شکوفه‌های گیلاس(مکان: تئاتر شهر_سالن اصلی)

ای نمایش با مجموع ۷ اجرا، همچنان میزبان تماشاچیان خود است. شکوفه‌های گیلاس در هفته گذشته یکی از پرمخاطب‌ترین نمایش‌ها درمیان تماشاچیان بود.

نمایش «شکوفه‌های گیلاس» به کارگردانی سیدمحمد مساوات که از ۳۰ تیر ماه اجرای خود را در تالار اصلی تئاتر شهر با ظرفیت ۵۷۹ تماشاگر و قیمت بلیت ۱۲۰ هزار تومان آغاز کرده است تا به امروز با مجموعه ۷ اجرا (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) و میزبانی از ۳ هزار و ۱۷۵ تماشاگر به فروشی معادل ۳۵۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.

تاکسیدرمی (مکان: پردیس تئاتر شهرزاد_سالن۳)

این نمایش مورد توجه تماشاچیان قرار گرفت و برای سومین بار تمدید شد.

تراژدی مکبث (مکان: پردیس تئاتر شهرزاد_سالن۳)

در این نمایش مکبث، سرداری شجاع و دلیر است که در نبردی سخت با هجوم نروژی‌ها پیروز شد و به فرمانروای خود خدمت بزرگی کرد. او با این کار مورد توجه و تقدیر ویژه پادشاه دانکن قرار می‌گیرد و حکومت کودور به او داده می‌شود.

نمایش هیوشیما (مکان: تالار مولوی_سالن اصلی)

اکران این نمایش از ۱۰ مرداد تا ۳ شهریور در تالار مولوی است. تماشای این نمایش برای کودکان زیر ۱۶ سال ممنوع است.

نمایش ملاقات مرد دوزخی (مکان: فرهنگسرای نیاوران_سالن خلیج فارس)

دور دوم اجراهای این نمایش با همراهی گروه ارکستر مجلسی به رهبری محمدحسن حاجی امیری است که بر اساس ساخته‌های استاد ھوشنگ جاوید و اشعار استاد معلم دامغانی طراحی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

410597