گزارش پرسون از یک رویداد/ رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:

برخورد قانونی با تمام‌متخلفان گران فروشی / خط قرمز نداریم

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه این سازمان بدون هیچ محدودیتی با تمامی متخلفان در حوزه گران فروشی برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت و خط قرمزی در این زمینه وجود ندارد؛ گفت: به تازگی ده هزار تن برنج و شش هزار تن شکر یک مجموعه دولتی اقدام به تخلف کرده بود که سازمان تعزیرات حکومتی به این موضوع ورود پیدا کرده است.
تصویر برخورد قانونی با تمام‌متخلفان گران فروشی / خط قرمز نداریم

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد اصانلو در نشست خبری که ظهر امروز در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: ۱۲۹ واحد صنفی لبنی مورد بازرسی قرار گرفتند که ۱۹ واحد صنفی تولید لبنی در کشور تخلف گران فروشی داشتند که در مجموع 156 میلیارد تومان جریمه شده اند.

اصانلو به موضوع گران فروشی در حوزه روغن موتور خودرو نیز اشاره کرد، افزود: بازرسی ها و پایش هایی از کارخانه های تولید روغن موتور صورت گرفته که چند کارخانه متخلف مجرم شناخته شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: روغن که با قیمت دولتی تولید شده بود باید با محصولات دیگر و به نوعی اجباری به فروش می رود برخورد شده است و به تازگی پرونده ای در این راستا تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم با متخلفان جدی برخورد شده است و در این مدت ۱۲ هزار واحد صنفی متخلف گران فروشی مورد پلمپ قرار گرفته اند و طبق قانون این اختیار به سازمان تعزیرات حکومتی داده شده است.

اصانلو خاطرنشان کرد: با مصوبه سران قوا که در دو ماه اخیر ابلاغ شده است توانسته ایم در این مدت کوتاه ۳۰ درصد جرائم وصول شود که سرعت وصول افزایش یافته است و پیش بینی می کنیم معادل ۸۰۰ میلیارد وصول انجام شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی یادآور شد:در کل کشور ۴۰۰ قاضی در سازمان تعزیرات حکومت فعالیت دارند که هر قاضی به طور میانگین ماهیانه بین ۳۰۰تا۴۰۰ پرونده را مورد بررسی قرار می دهد که نشان از حجم بالای فعالیت است.

اصانلو اظهار کرد: متاسفانه برخی نهادها مسئولیت نظارتی خود را فراموش کرده اند و گاها شاهد آن هستیم که برخی نهادهای نظارتی اصلا قیمت برای برخی از کالاها لبنیات های که مکمل ویتامینی در نظر نگرفته اند که سازمان به این موضوع نیز ورود پیدا کرده است، سازمان تعزیرات دیگر منتظر نخواهد ماند گزارشی داده شود بلکه فعال خواهد بود.

وی به موضوع گران فروشی بلیط هواپیما به مقصد عراق در ایام اربعین حسینی نیز پرداخت، گفت: در حال حاضر به قیمت پروازهای داخلی ورود پیدا کرده ایم و جلو این گران فروشی گرفته شده و آسیب شناسی نیز صورت گرفته است که این موضوع را نیز به مسئولان سازمان هواپیمایی اعلام کردیم که دو شرکت تخلف کردند و در حال حاضر پرونده مراحل رسیدگی را می گذراند؛ اما در خصوص شرکت های هواپیمایی خارجی باید بگویم که قیمت گذاری از سوی شرکت داخلی نیست؛ با این وجود پروازها در ایام اربعین حسینی قیمت شش میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

410411