ضارب سلمان رشدی به قتل درجه دو متهم است

هادی مطر، ضارب سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی در دادگاه به اقدام به قتل درجه دوم متهم شد و او در برابر این اتهام اظهار بی‌گناهی کرد.
تصویر ضارب سلمان رشدی به قتل درجه دو متهم است

به گزارش سایت خبری پرسون، هادی مطر مرد متهم به چاقو زدن به سلمان رشدی ، نویسنده کتاب آیات شیطانی در یک فستیوال ادبی در غرب ایالت نیویورک در هنگام حضور در دادگاه در روز گذشته ( شنبه ) در برابر اتهامات به اقدام به قتل و جرح اظهار بی‌گناهی کرد.

جیسون اشمیت، دادستان منطقه، هادی مطر ۲۴ ساله را متهم کرد که اقداماتی عامدانه انجام داده است تا در موقعیتی قرار گیرد که به رشدی آسیب بزند، از جمله یک بلیط ورودی به مراسمی که نویسنده در ان صحبت می‌کرد، تهیه کرده ست و یک روز زودتر با یک کارت شناسایی تقلبی به محل وارد شده است. اشمیت مدعی شد: «این یک حمله هدفمند، با قصد قبلی و از روی طرح و نقشه به رشدی بود. »

ناتانیل بارون، وکیل تسخیری مطر شکایت کرد که مقامات پیش ازحد معمول موکلم را معطل کرده‌اند و در این مدت او را در بازداشتگاه پلیس ایالتی به یک نیمکت بسته بودند.

بارون گفت:‌ «او واجد این حق اساسی است که بی‌گناه انگاشته شود.»

وکیل مطر در جلسه دادگاه اعلام کرد که موکلم بیگناه است و مستنداتی داریم که در دادگاه ارائه خواهیم داد.

ماموران روز گذشته مطر رابا لباس سیاه و سفید زندان در حالیکه دستهایش از جلو دستبند زده شده بود به دادگاه انتقال دادند. قاضی دستور داد که مطر بدون امکان وثیقه‌گذاری در بازداشت بماند.

دادستان پرونده ضارب سلمان رشدی قبلا متهم (مطر ) که ساکن شهر فیرویو در ایالت نیوجرسی را به یک فقره اقدام به قتل درجه دوم برای چاقو زدن به رشدی و یک فقره اقدام به جرح درجه دوم به مردی که در روی صحنه در زمان حمله در روز جمعه حاضر بود، متهم کرده‌ بود.

جیسون اشمیت، دادستان منطقه اقدام به قتل که مورد جدی‌تری است، در صورت محکومیت متهم می‌تواند بر اساس قوانین نیویورک به حکم زندان برای حداکثر تا ۲۵ سال زندان بینجامد.

410335