آتش سوزی هولناک یک ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر(عج)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از آتش سوزی هولناک در ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر (عج) خبر داد.
تصویر آتش سوزی هولناک یک ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر(عج)

به گزارش سایت خبری پرسون، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت 14 امروز جمعه 21 مردادماه، یک مورد آتش‌سوزی در ساختمانی مسکونی در شهرک ولیعصر خیابان بافان به سامانه 125 آتش‌نشانی اطلاع داده شد.

وی افزود: با اعلام این خبر، 4 ایستگاه آتش‌نشانی با 2 نردبان، بالابر هیدرولیکی و خودروی حامل تجهیزات تنفسی، به همراه عوامل شهرداری و ستاد بحران منطقه به محل حادثه اعزام شدند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ادامه داد: آتش سوزی یک مجتمع مسکونی 5 طبقه با 2 بلوک رخ داده بود که جمعا 70 واحد در این دو بلوک وجود داشت و از طریق راهروها و پارکینگ به یکدیگر راه داشتند.
ملکی تصریح کرد: در طبقه منفی 2 پارکینگ این مجتمع مسکونی حدود 12 خودرو و موتورسیکلت پارک شده بود و در راهروها نیز لوازم اضافه مانند قوطی، بشکه، رول‌های کرکره و درب کمد وجود داشت.
وی گفت: شدت حرارت به اندازه‌ای بالا بود که سقف‌ها و گچ‌ها تخریب شده بود و دود به طبقات بالاتر رفته که باعث شده بود مردم محبوس شوند؛ در گام نخست، آتش‌نشانان به وسیله نردبان هیدرولیکی و پهن کردن تشک نجات عملیات را آغاز و جمعا حدود 60 نفر را از محل حادثه خارج کردند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ادامه داد: تعدادی از مردم نیز خود از ساختمان خارج شده بودند و 3 نفر از طبقه اول روی تشک نجات پریدند؛ همچنین حدود 15 نفر از طریق نردبان هیدرولیکی از پشت بام ساختمان خارج شدند.
وی افزود: در این حادثه یک دستگاه تیبا، یک دستگاه مزدا 3 و دو دستگاه پراید کامل سوخته اند و 2 دستگاه نیز دچار آسیب جزئی شده‌اند.
ملکی افزود: خوشبختانه در این حادثه هیچگونه مصدوم و یا تلفات خاصی نداشتیم و مأموران آتش‌نشانی با حضور به موقع آتش را خاموش و از گسترش و سرایت آن به خودروهای دیگر و طبقات بالایی جلوگیری کردند.
سیدجلال ملکی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون آتش‌نشانان در حال ایمن سازی‌، تخلیه دود و لکه گیری در محل حادثه هستند و کارشناسان برای بررسی علت حادثه در محل حضور یافتند.

410070