وزیر بهداشت:

بیمارانی که دچار کاهش شنوایی هستند را به صفر می‌رسانیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان ولی‌عصر(عج) انار خبر داد.
تصویر بیمارانی که دچار کاهش شنوایی هستند را به صفر می‌رسانیم

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر بهرام عین‌الهی پیش از ظهر امروز ۲۱ مردادماه در جمع خبرنگاران در انار با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در جمع مردم شهیدپرور شهرستان انار حضور پیدا کردیم.

وی افزود: بیمارستان ولی‌عصر(عج) انار پیشرفت ۹۵ درصدی دارد و در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان کرمان، ۳۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه سفر استانی برای آن منظور شد تا حداکثر سه ماه آینده یا زودتر شاهد افتتاح این بیمارستان باشیم. البته برخی دستگاهها و تجهیزات را دارد اما چون هنوز ساختمان تکمیل نشده هنوز برخی دستگاهها را بهره‌برداری نکرده اند که امیدواریم با بهره‌برداری از این بیمارستان، بخشی از نیازهای مردم این منطقه حل شود.

وی بیان کرد: در رابطه با پل تقاطع غیرهمسطح انار نیز که پیشرفت ۹۵ درصدی دارد که اعتبار لازم در این سفر استانی برای آن منظور شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در خصوص انتقال آب خلیج فارس به این شهرستان امشب در شورای اداری مطرح می شود و وزیر نیرو نیز در مورد آن تصمیمات لازم را خواهند گرفت.

عین‌الهی در خصوص کِشت حلزون شنوایی نیز گفت: یکی از افتخاراتی که در کشور داریم این است که کِشت حلزون شنوایی را دانشمندان ما می توانند انجام دهند و این موضوع اهمیت زیادی دارد چرا که اگر نوزاد نتواند بشنود تکلم او نیز دچار مشکل خواهد شد. و این بچه‌ها اگر در سنین زیر ۴ سال عمل شنوایی روی آنها انجام شود هم شنوایی خود را بدست آورده و هم می توانتد صحبت کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ مرکز دولتی و ۱۵ مرکز خصوصی را موظف کردیم که کِشت حلزون شنوایی را انجام دهند امیدواریم امسال میزان بیمارانی که دچار کاهش شنوایی هستند را به صفر برسانیم و بر ما یک تکلیف بزرگی است چرا که اگر بالاتر از سن چهار سال برود کِشت حلزون شنوایی فاسیه ای ندارد.

عین‌الهی خاطرنشان کرد: حلزون شنوایی قیمت بالایی دارد اما علیرغم آن ما بصورت یک اولویت و بصورت رایگان انجام می دهیم که خدمت بزرگی که در دولت آیت الله رئیسی برای مردم عزیز انجام می شود.

410054