کاهش کیفیت هوا در شرق و غرب کشور

مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق، و گرد و خاک در شرق کشور و نفوذ توده گرد و خاک از عراق به نواحی غربی و کاهش کیفیت هوا در غرب کشور خبر داد.
تصویر کاهش کیفیت هوا در شرق و غرب کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز جمعه (۲۱ مردادماه) در بخش‌هایی از سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز غربی و زاگرس مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا سه‌شنبه (۲۱ تا ۲۵ مرداد) در بخش‌هایی از نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابرهای همرفتی رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.طی این مدت در سایر مناطق جوی نسبتاً پایدار حاکم خواهد بود.

همچنین طی پنج روز آینده در نیمه‌شرقی کشور، به‌ویژه منطقه زابل، در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک و در نواحی مستعد توفان گردوخاک سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. همچنین در دو روز آینده در برخی ساعات به دلیل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به مرزهای غربی و جنوب غربی کشور پدیده گردوغبار و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ مرداد) نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر، شمال خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود، همچنین از یکشنبه تا سه‌شنبه (۲۳ تا ۲۵ مرداد) دریای عمان و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۲۲ مرداد) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۲۳ مرداد) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ مرداد) اهواز با دمای ۵۱ و۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۳ و ۱۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

410031