رسانه‌ها نباید به آسیاب دشمن آب بریزند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در شرایط حساس کنونی رسانه‌ها نباید با تولید و انتشار اخبار غیرواقعی و نادرست آب به آسیاب دشمن بریزند.
تصویر رسانه‌ها نباید به آسیاب دشمن آب بریزند

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالله بحرالعلومی ظهر پنجشنبه در آئین بزرگداشت روز خبرنگار که در فرهنگسرای پارک بانوان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ۱۷ مرداد امسال مصادف با یوم عاشورا بود و هیچ عنوان دیگری به غیر از پیام‌رسانان دشت نینوا به ویژه حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) شایسته بیان و گفتار نبوده است.

وی تصریح کرد: با لغو سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین ساعات دیروز، مقرر شد تا در هفته‌های آینده سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان انجام شود که امیدواریم با رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه اردبیل سفر یک روزه وزیر با آرامش بیشتر انجام شده و ما بتوانیم همراه با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بیان مشکلات و درد دل‌ها را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به تنوع تولید اخبار با سبک و سیاق متفاوت اشاره کرد و گفت: باید این نعمت آزادی و بیان واقعیت‌ها را همراه با نقد سازنده قدر بدانیم و از شرایط به وجود آمده در سایه نظام اسلامی برای تولید اخبار و رویدادهای مختلف و کمک به جریان‌سازی و مطالبه‌گری پشتیبانی‌های لازم را انجام دهیم.

بحرالعلومی ضرورت همگرایی بیشتر جریان رسانه‌ای استان را در بیان مطالبات مردم و نقدهای سازنده یادآور شد و افزود: ما در شرایط جنگی به سر می‌بریم و لازمه گذر از این شرایط سخت توجه به مؤلفه‌های وحدت و همدلی بیشتر است تا جریان‌های فکری و افکار و اندیشه‌های مختلف زمینه و بستر حرکت تحول‌آفرین را مهیا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با پرهیز از اخبار ناامیدکننده، شایسته است در مسیر خنثی کردن توطئه‌های دشمنان گام‌های مؤثری را در انتشار اخبار امیدبخش مهیا کنیم و اجازه ندهیم تا با انتشار برخی اخبار و رویدادها آب به آسیاب دشمن ریخته شود.

در این مراسم مدیر خانه مطبوعات نیز به عملکرد خانه مطبوعات در برگزاری جشنواره مطبوعات و راه‌اندازی موزه مطبوعات در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اشاره کرد و ادامه داد: بعد از ۲ دهه با تأمین ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تعمیر و تجهیز خانه مطبوعات اردبیل انجام شده و امیدواریم بهترین شرایط را برای فعالان رسانه‌ای در این فضا مهیا کنیم.

مصطفی جمشیدی از پیگیری‌ها برای احداث مجتمع مطبوعاتی استان خبر داد و اضافه کرد: انتظار می‌رود با همکاری شورا و شهرداری اردبیل دفتری شایسته و استاندارد برای اصحاب رسانه تأمین و در اختیار آنها قرار گیرد.

در این مراسم ۲ تن از پیشکسوتان عرصه مطبوعات نیز مشکلات صنف مطبوعاتی و خبرنگاری را در حوزه‌های مختلف به ویژه بی‌توجهی به توزیع مناسب رپرتاژها و آگهی‌های دولتی، وضعیت معیشتی نامناسب فعالان رسانه‌ای، عدم حمایت مسئولان از رکن چهارم دموکراسی، فشردگی و سختی کار خبرنگاران و عدم امنیت شغلی آنها و توجه به استقلال حرفه‌ای اصحاب رسانه را مطرح کرده و از مسئولان خواستند تا نسبت به حل این مشکلات گام‌های جدی بردارند.

410006