دعوت از شرکت های بانک ملی برای سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شرکت‌های زیر مجموعه بانک ملی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در استان دعوت کرد.

تصویر دعوت از شرکت های بانک ملی برای سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، استاندار این استان در نشست با قائم مقام و هیات همراه بانک ملی کشور با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد استان غنی و ثروتمندی است اما متاسفانه این منابع در دست ما نیست و سایر استان‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند.

سید علی احمدزاده با اشاره به اینکه بخش زیادی از صادرات نفت از این استان انجام می‌شود، افزود: با وجود اینکه ۱۰ درصد آب کشور را تامین می‌کنیم اما برخی مناطق استان از محرومیت رنج می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه حساب صنایع و فروشگاه‌های بزرگ در خود استان باید باشد، افزود: نامه‌ای برای وزیر صمت، وزیر اقتصاد و وزیر کشور تنظیم کردیم که تمام صنایع و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مکلف شوند حساب‌های خود را به استان بیاورند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در تلاش هستیم تغییرات بنیادی در بخش اقتصادی استان ایجاد کنیم عنوان کرد: بانک ملی ۱۸۰ شرکت زیر مجموعه دارد که می‌توانند در بخش مختلف اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند.
وی یادآور شد: ابر مخزن نفت و گاز در این استان است که از شرکت های زیر مجموعه بانک ملی دعوت می‌کنم در زمینه احداث پالایشگاه که منافع زیادی برای کشور دارد سرمایه‌گذاری کنند.

احمدزاده با اشاره به اینکه معادن دیگری نیز قابل سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد گفت: کهگیلویه و بویراحمد بزرگترین معدن فسفات کشور را در اختیار دارد لذا اگر می‌خواهید به ما کمک کنید در استان سرمایه‌گذاری کنید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چند سد بزرگ برقی‌-آبی در سطح استان در دست اجرا است، ضمن اینکه ۹۵۰ هکتار زمین کشاورزی در استان نیازمند پمپاژ آب و سرمایه‌گذاری ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومانی هستند افزود: اگر سرمایه‌گذاری انجام شود کشاورز ما مجبور به مهاجرت به شهر نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بخش کشاورزی و تولیدات باغی را دیگر ظرفیت بزرگ در استان برشمرد و بیان کرد: بهترین سیب خاورمیانه را تولید می‌کنیم لذا نیازمند احداث صنایع تبدیلی هستیم.

احمدزاده عنوان کرد: جنگل و منابع طبیعی دیگر ظرفیت استان است اما متاسفانه درختان بلوط دچار آفت شده اند و در حال نابودی هستند.

استاندار در پایان با بیان اینکه راه‌آهن یاسوج به اقلید در دست احداث است و این بخش را یکی دیگر از قابلیت‌های سرمایه گذاری در استان دانست و ادامه داد: مخازن نفت و گاز مختار در شهرستان بویراحمد مستعد سرمایه‌گذاری است.

قائم مقام بانک ملی ایران به تولید و اشتغال مطابق منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رویکرد بانک ملی سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی است و آماده سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم به همین دلیل تیم اقتصادی بانک، هفته آینده به استان سفر می‌کنند.

نجار زاده با اشاره به ظرفیت‌های خدادادی این استان گفت: باید نگاه نسبت مصارف و منابع برداشته شده و به توسعه ملی توجه کرد.

409968