حمایت بانک توسعه تعاون از صنایع کوچک و متوسط

رییس هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون با گرامی‌داشت روز حمایت از صنایع کوچک، به تبیین عملکرد بانک در بخش صنعت پرداخت.
تصویر حمایت بانک توسعه تعاون از صنایع کوچک و متوسط

به گزارش سایت خبری پرسون، سید باقر فتاحی رییس هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون با تبریک روز حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: دولت برنامه‌های متعددی برای حمایت از صنایع را به اجرا درآورده است و در کنار آن نظام بانکی نیز وظایف و تکالیفی برای تامین مالی صنایع بر عهده دارد.

وی افزود: بسیاری از بنگاه‌های کوچک و متوسط که به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآمده بودند، با دستور رییس جمهور در سفرهای استانی به چرخه تولید برگشته‌اند و با فعالیت این واحدها جوانان بلاتکلیف مجدداً به اشتغال خود بازگشته‌اند.

فتاحی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون در طرح‌های ملی به ویژه بند الف تبصره 18 قانون بودجه با وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد همکاری شده و با انعقاد و پیشبرد قرارداد و تفاهم‌نامه، تعداد زیادی از طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به صنایع کوچک، در سطح کشور از تسهیلات ترجیحی بانک توسعه تعاون بهره‌مند شده‌اند.

رییس هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون گفت: بیش از 144 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال 1400 و بیش از 124 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال 99 توسط بانک توسعه تعاون به بخش صنعت و معدن پرداخت گردیده است که سهمی معادل 54 تا 56 درصدی از سبد تسهیلات بانک را شامل گردیده است که صنایع کوچک خود سهم مهمی در این پرداختی‌ها داشته است.

وی تصریح نمود: با توجه به اهمیت و نقش مهم صنایع کوچک در توسعه اقتصادی کشور طی شش سال اخیر 435 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون به بخش صنعت و معدن پرداخت گردیده است.

409894