انتخابات کمیته ملی المپیک/ تخلف در تخلف

با وجود حضور غیرقانونی نصیرزاده به عنوان رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در هیات رییسه فدراسیون کشتی، وی در انتخابات کمیته ملی المپیک هم شرکت کرده است.
تصویر انتخابات کمیته ملی المپیک/ تخلف در تخلف

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس ماده ۱۸ اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی، هیات رییسه بالاترین رکن اجرایی فدراسیون و از ترکیب اعضای مشخص تشکیل شده است. بر اساس بند ۱ این ماده، رییس فدراسیون همزمان به عنوان ریاست هیئت رییسه به شمار می‌رود؛ بنابراین مطابق بند ۱ ماده ۱۸ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، عبدالمهدی نصیرزاده به عنوان رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به عنوان رییس هیات رییسه این فدراسیون محسوب می‌شود.

در تبصره ۱ این ماده آمده است: اعضای هیئت رییسه به صورت همزمان نمی‌توانند در سایر فدراسیون‌ها «مسئولیتی» داشته باشند. بنابراین از زمان ابلاغ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران که به اواخر مردادماه سال گذشته بازمی‌گردد، حضور همزمان عضو هیات رییسه یک فدراسیون در سایر فدراسیون‌ها، غیرقانونی و بر خلاف اساسنامه است بنابراین طبق تبصره ۱ ماده ۱۸ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، حضور نصیرزاده به عنوان رییس هیات رییسه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در هیات رییسه فدراسیون کشتی غیرقانونی است.

پیش از این طبق اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی، فعالیت همزمان عبدالمهدی نصیرزاده به عنوان رییس فدراسیون بدنسازی و رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی غیرقانونی بود که در نهایت منجر به برکناری وی از ریاست سازمان لیگ فدراسیون کشتی شد اما پس از آن مجددا از سوی علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی به عنوان عضو هیات رییسه این فدراسیون منصوب شده و فعالیت وی در حال حاضر نیز در این سمت ممنوع و غیرقانونی است!

نکته قابل تامل اینکه حضور غیرقانونی نصیرزاده در هیات رییسه فدراسیون کشتی محرز و رسانه‌ای شده است اما کماکان به فعالیت خود در این سمت ادامه می‌دهد و اقدامی از سوی علیرضا دبیر به عنوان رییس فدراسیون کشتی و نیز وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش کشور جهت برکناری نصیرزاده صورت نگرفته است.

غیرقابل باورتر اینکه نصیرزاده که حضورش در هیات رییسه فدراسیون کشتی غیرقانونی است با استفاده از همین عنوان غیرقانونی در انتخابات کمیته ملی المپیک جهت تصدی پست هیات اجرایی ثبت نام کرده است که به طور حتم این اقدام نیز غیرقانونی تلقی می‌شود.

مشخص نیست که به چه علت در خصوص حضور غیرقانونی نصیرزاده در هیات رییسه فدراسیون کشتی شاهد سکوت و موضع انفعالی وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش کشور هستیم و هیچگونه اقدامی از سوی این وزارتخانه عریض و طویل در خصوص برخورد و جلوگیری از اقدامات غیرقانونی در فدراسیون‌های ورزشی که عدم پایبندی آن‌ها به قانون نیز محرز شده است، صورت نمی‌گیرد؛ در عین حال رویکرد علیرضا دبیر در خصوص عدم رعایت قانون و پایبندی به اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی نیز غیرقابل گذشت است و به طور کلی نه تنها حضور غیرقانونی نصیرزاده در هیات رییسه فدراسیون کشتی بلکه ثبت نام غیرقانونی وی در انتخابات کمیته ملی المپیک چیزی جز دهن کجی به قانون، اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان نیست!

409758