اطرافیانم می‌گویند زندگی من و جاوید شبیه هم است

علی احمدی‌فر قهرمان کشتی نوجوانان جهان درباره تاثیر یک سریال بر روند موفقیت خود گفت.
تصویر اطرافیانم می‌گویند زندگی من و جاوید شبیه هم است

به گزارش سایت خبری پرسون، علی احمدی وفا عضو تیم ملی کشتی نوجوانان کشور که به تازگی در مسابقات جهانی مدال طلا را کسب کرده است. شغل او و پدر خرید و فروش ضایعات است. با احمدی‌وفا درباره اهمیت سریال‌ها با موضوع ورزشی به گفت و گو نشستیم که از نظر شما نیز می‌گذرد.

شما از یک شرایط سخت امکاناتی و مالی به سکوی اول مسابقات جهان رسیدید از این تجربه خود بگویید.

بله شرایطی که من در آن زندگی کردم بسیار سخت بود و قبل از اینکه کشتی برایم جدی شود در شهر ایذه کار ضایعات آهن میکردم. اما بالاخره باتلاش زیاد در سال گذشته، عضو تیم ملی نوجوانان شدم و به مسابقات جهانی رفتم اما متاسفانه نتوانستم مدال بیاورم. ولی آن مسابقه برایم تجربه شد و امسال در مسابقات جهانی توانستم نفر اول و قهرمان جهان در وزن ۴۸ کیلو گرم بشوم. من برای مسابقات جهانی خیلی تمرین و تلاش کرده بودم و چون سال قبل موفق به کسب مدال نشدم، امسال با هدف و انگیزه مدال طلا به مسابقات رفتم و خدا را شکر به نتیجه مطلوبم رسیدم و قهرمان شدم. اتفاقی که برای من رویا بود برایم به ثمر نشست.

آیا سریال یاغی را تماشا کردید؟ کسی به شما گفته است بخشی از زندگی شما شبیه جاوید سریال یاغی هست؟!

من طرفدار و تماشاگر جدی این سریال هستم خیلی از اطرافیانم می‌گویند زندگی من و جاوید شبیه به هم است. او شرایط سختی دارد اما هدف بزرگی در سرش است . به قولی این پشتکار و کم نیاوردنش را خیلی دوست دارم. نه من بلکه میبینم هم سن و سالهای من بسیار زیاد با جاوید یاغی حس خوبی دارند. یاغی واقعا سریال گیرایی است. پر است از انگیزه و روحیه‌ی کم نیاوردن. علی شادمان هم خیلی خوب بازی میکند و کشتی میگیرد.

تلاش او برای بهتر کردن شرایط زندگی خودش و خواهرش قابل تقدیر است.

من هم مثل جاوید، مربی بسیار خوبی دارم که از همه نظر ما را حمایت می‌کند. (باخنده) منو جاوید در کنار کار و پول در آوردن، تلاش می‌کنیم به جایی که می‌خواهیم برسیم. راستش من با دیدن یاغی انگیزه‌ام قوی‌تر می‌شود تا هدفم را محکمتر دنبال کنم اگر خدا کمکم کند تلاش می‌کنم در المپیک ۲۰۲۴ مدال طلا بگیرم.

شما در کنار ورزش و تمرینات کشتی، مشغول به کار هم هستید؟

بله من با پدرم در کار خرید و فروش ضایعات هستم اما الان که مشغول تمرینات کشتی هستم سعی می‌کنم کمتر کار کنم و بیشتر روی کشتی تمرکز کنم ولی همچنان کارم را دارم. کشتی اولویت من است و در هر شرایط تمرینات کشتی‌ام را انجام می‌دهم و به موقع به کشتی‌ میرسم.

وقتی از مسابقات برگشتید همشهری‌هایتان چطور از شما استقبال کردند؟

ما سه نفر بودیم که از ایذه موفق به کسب مدال شدیم و وقتی برگشتیم همشهریان به استقبال ما آمدند و از محبت‌شان بسیار خوشحال شدیم. من از شادی خانواده‌ام و همشهریانم بسیار خوشحال شدم. از آن موقع به بعد مردم ما را به یک چشم دیگر نگاه می‌کنند. همه این ها باعث شده که من تلاشم را بیشتر کنم تا به موفقیت‌های بزرگتری برسم.

الگوی شما در کشتی کیست؟

آقای حمید سوریان او برای من خیلی قابل احترام است و از تمام بزرگان کشتی ایران یاد میگیرم و امیدوارم لایق ادامه دادن روند قهرمانی در این ورزش بزرگ و عزیز باشم.

هدفتان برای آینده حرفه‌ای‌تان چیست؟

من حتی یک جلسه هم تفریحی به کشتی نرفته‌ام. هر کشتی گیری آرزو دارد که قهرمان المپیک بشود و من هم همین آرزو را دارم. من دیگر از رده نوجوانان خارج شده و وارد تیم جوانان شده‎ام باید تمریناتم را بیشتر کنم تا در مسابقات آینده برای کشور افتخار آفرینی کنم. می‌خواهم قهرمان بشوم و دست خانواده‌ام را بگیرم و بهشان کمک کنم و زحماتشان را جبران کنم. هر چند که تا الان برای قهرمانی‌ام پاداش قابل توجهی دریافت نکرده‌ام. من از هیئت کشتی خوزستان ۱۰ میلیون تومان حواله گرفتم و فرماندار هم ۲ میلیون تومان پاداش دادند. اما دوست دارم همیشه خدا کمک کند تا بتوانم روی پای خودم بایستم. تا اینجا واقعا هر لحظه او را شکر میکنم.

409625