الیکا عبدالرزاقی پروژه‌های تئاتری آکادمی سمندریان را کلید زد

آکادمی هنرهای دراماتیک سمندریان، فعالیت خود در عرصه تولید پروژه‌های تئاتری را آغاز کرد.

تصویر الیکا عبدالرزاقی پروژه‌های تئاتری آکادمی سمندریان را کلید زد

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از بازگشایی آکادمی هنرهای دراماتیک سمندریان، افتتاح تماشاخانه و ادامه روند برگزاری جشن آکادمی از سال جاری، این مجموعه تولید پروژه‌های تئاتری را نیز آغاز کرده است.

در خبر ارائه شده از سوی آکادمی سمندریان چنین آمده است:

«با همکاری و مشارکت شاگردان برگزیده استاد حمید سمندریان در دهه‌های گذشته که با افتخار هم اکنون از بازیگرها و کارگردان‌های ارزشمند و باسابقه تئاتر ایران محسوب می‌شوند، برآن شدیم که با رویکرد زنده نگه داشتن نگرش استاد، اقدام به تولید آثار نمایشی کنیم.

هدف از تولید این آثار ایجاد ارتباط سازنده حرفه‌ای میان نسل‌های مختلف فارغ‌التحصیلان این آکادمی در طول ۲۸ سال، و بخصوص انتقال تجربه، تفکر و دیسیپلین استاد و هم نسلان‌اش به نسل‌های جدید خواهد بود.

در همین راستا، اولین تولید آکادمی هنرهای دراماتیک سمندریان نمایش «بیوگرافی: یک بازی» اثر ماکس فریش است.

اولین نسخه این نمایشنامه ۵۰ سال پیش توسط استاد اسماعیل شنگله با نام مستعار «ا. ش» ترجمه شد و همین ترجمه بود که در شناساندن ماکس فریش به تئاتر ایران تاثیر بسزایی داشت. سال ها بعد ماکس فریش پیش از مرگ‌اش این متن را بازنویسی کرد که این اجرا بر مبنای نسخه جدید شکل می‌گیرد.

گروه اجرایی این نمایش به کارگردانی بورژین عبدالرزاقی و با حضور الیکا عبدالرزاقی، رضا مولایی و احمد ساعتچیان در مقام بازیگر، از زمان شروع پروژه قصد تقدیم ترجمه و اجرای این اثر را به استاد اسماعیل شنگله داشتند و با دختر ایشان برای این منظور در ارتباط بودند که متأسفانه مصادف با درگذشت استاد شنگله تنها یک ماه پیش از شروع اجرا شد.

تلاش بر این است که اولین گام آکادمی هنرهای دراماتیک سمندریان در مسیر تولید آثار نمایشی، گامی در خور و شایسته باشد.»

مجری طرح این پروژه کاوه سمندریان است و به زودی اطلاعات مربوط به دیگر اعضای گروه و عوامل اجرایی نمایش «بیوگرافی: یک بازی» و همچنین زمان و مکان اجرای این اثر منتشر می‌شود.

409588