اجرای پویش مردمی «محرم، شهر پاک» در خوزستان

مهمترین هدف پویش مردمی «محرم، شهر پاک» کاهش ظروف پلاستیکی یک بار مصرف و زباله‌های پلاستیکی است.

تصویر اجرای پویش مردمی «محرم، شهر پاک» در خوزستان

به گزارش سایت خبری پرسون، شهرام دهکردی در گفت‌وگویی اظهار کرد: امسال پویش مردمی «محرم، شهر پاک» در خوزستان برای ششمین سال متوالی در استان تشکیل شد و اغلب شهرها و فعالان محیط زیست از همه قومیت‌ها در آن مشارکت کردند.

این فعال محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه این پویش در تکایا، هیئت‌ها و مراسم عزاداری اجرا شد، افزود: این پویش از پنجم ماه محرم امسال آغاز شد و تا شب ۱۲ محرم ادامه می‌یابد.

وی، هدف از این پویش را کاهش استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی اعلام کرد و گفت: در ایام ماه محرم به ویژه در دهه اول مصرف ظروف پلاستیکی هفت تا هشت برابر می‌شود که این مسئله تبعات زیست محیطی و بهداشتی به همراه دارد.

دهکردی اضافه کرد: هدف دیگر این است که به شهروندان یادآوری کنیم در صورتی که از ظروف یک‌بار مصرف استفاده می‌کنند، آن را در خیابان و یا در طبیعت رها نکنند و در سطل ها و کیسه‌های زباله بریزند تا چهره شهر و طبیعت مخدوش و نازیبا نشود.

وی گفت: اعضای این پویش برای جلب توجه شهروندان به مسائل زیست محیطی به ویژه خطرات زباله و ظروف پلاستیکی در شب‌های محرم با برپایی غرفه‌های محیط زیستی در هیئت‌ها، مساجد، تکایا و با آموزش‌های چهره به چهره و برگزاری کارگاه‌های زندگی سالم، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

عضو پویش مردمی «محرم، شهر پاک» با تاکید بر گسترش آموزش‌های زیست محیطی به شهروندان گفت: نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر در جامعه برای کاهش مصرف ظروف پلاستیکی احساس می‌شود و به ویژه اگر به زنان خانه دار و کودکان این آموزش‌ها ارائه شود، تأثیر بیشتری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: داشتن «لیوان همراه» کلیدواژه آموزش‌های کاهش ظروف پلاستیکی است زیرا در صورتی که فرهنگ داشتن لیوان همراه در خانواده‌ها احیا شود از ریختن بسیاری از این زباله‌ها در طبیعت و در شهر جلوگیری خواهد شد.

409545