ورشکستگی کارخانه روغن نباتی شیراز

فرمانده بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله(ع) شیراز گفت: مسئولین کارخانه‌ نباتی شیراز نیت و اهتمامی برای بقای کارخانه ندارند و آن را روز به روز به سمت ورشکستگی کشیده‌اند.
تصویر ورشکستگی کارخانه روغن نباتی شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد احمدی اظهار کرد: شایسته نیست که در سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفزین» کارخانه‌ای با گستردگی و ظرفیت رو به تعطیلی باشد و در دهه‌ای که شعارهای آن عمدتاً اقتصادی بوده واحدهای نرگس شیراز یک به یک تعطیل شود.

فرمانده بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله (ع) شیراز ادامه داد: خارج از بحث واگذاری مشکل دار و غیر قانونی کارخانه روغن نباتی شیراز در سال ۱۳۷۲ که باید توسط دستگاه قضائی بررسی شود، افعالی مانند؛ عدم پرداخت حق سهامداران، چوب حراج به املاک و اراضی مربوط به کارخانه به بهانه بدهی، فروش و انتقال ماشین الات و ادوات، عدم تولید متناسب با ظرفیت نسبی و تحقق نیافتن انتقال این کارخانه به شهرک صنعتی که از سال ۹۰ زمین آن محیا بوده، نشان می‌دهد مسئولین کارخانه نیت و اهتمامی برای بقای کارخانه ندارند و آن را روز به روز به سمت ورشکستگی کشیده‌اند.

احمدی عنوان کرد: نقش اساسی و تأثیرگذار این کارخانه در کمبود روغن سال‌های اخیر بخوبی قابل مشاهده اما با این حجم کم از تولید فعلی و تعطیلی چند واحد عملاً می‌توان آن را تعطیل فرض کرد.

او همچنین افزود: باید کارگروهی تخصصی با حضور نهادهای ذی ربط برای بررسی ابعاد مختلف این کارخانه در سی سال اخیر تشکیل و مسئولان اجازه ندهند این کارخانه به سرنوشت آزمایش و مجموعه‌های مشابه تبدیل شود.

به گفته احمدی، سازمان بسیج اصناف و بازاریان فارس بیش از یک ماه بازرسین خود را بصورت ثابت و تمام وقت در کارخانه مستقر و بر تولید و توزیع روغن بصورت مستقیم نظارت کرد.

فرمانده بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله (ع) شیراز خاطرنشان کرد: نجات روغن نباتی از وضعیت کنونی در دست یک سازمان و نهاد دولتی نیست و باید با هماهنگی و همفکری مشترک ارگان‌های ذی ربط این مهم تحقق یابد.

احمدی همچنین با اشاره به اهمیت اقدامات در این زمینه از دستگاه قضائی خواست به مسئله نحوه واگذاری کارخانه و عدم پرداخت حقوق سهامداران ورود جدی پیدا کند.

409465