واکنش رمز ارزها به جنگ تایوان و چین

بالاگرفتن تنش های نظامی بین چین وتایوان موجب نگرانی فعالین بازار سرمایه شده است. اما در صورت وقوع جنگ چه سناریویی در بازارهای مالی محتمل است؟

تصویر واکنش رمز ارزها به جنگ تایوان و چین

به گزارش سایت خبری پرسون، .همبستگی بالای بازار کریپتو با شاخص سهام اس اند پی ۵۰۰ نشان میدهد که در صورت وقوع حمله نظامی، بازار کریپتو همانند سایر بازارهای مالی به دلیل ترس معامله گران دچار ریزش و خروج بخشی از نقدینگی از بازار شود.

اما پس از فروکش کردن هیجانات اولیه، احتمالا رفتار سنتی عموم مردم در این تنش نیز مانند ابتدای حمله روسیه به اوکراین، قابل پیش‌بینی باشد. رشد قیمت طلا و بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش و سرمایه گذاری امن.

ماهیت غیرمتمرکز، قابلیت نقد شوندگی بالا در هر نقطه از دنیا و ریسک پایین حمل و نگهداری از مزایای قابل توجه بیت کوین در برابر هر بازار سرمایه دیگر مخصوصا طلاست.

اما اگر چین وارد چنین تنشی شود و کشورهای بزرگ دنیا نیز شروع به اعمال تحریم هایی بر علیه چین بکنند ( مشابه آنچه برای روسیه اتفاق افتاد) ، خواهیم دید که بازار و اقتصاد جهانی دچار مشکل می‌شود زیرا در حال حاضر بخش بزرگی از تجارت دنیا در اختیار چین است.

بیت کوین که این روزها با پیشخور شدن خبرهای کنترل تورم آمریکا رشد قیمتی داشته است، نسبت به داده های اقتصادی مانند آمار تورم یا رکود اقتصادی، واکنش های به مراتب بیشتر و شدیدتری نشان میدهد. لذا بررسی وضعیت اقتصادی در کشورهای بزرگ و همچنین کنترل تورم در انها، در کنار بررسی وضعیت کشورهای دچار تنش ، میتواند دورنمایی از وضعیت بازار رمزارزها به ما بدهد که درحال حاضر باتوجه به شرایط کنونی این دورنما جالب نیست.

بررسی شرایط اقتصادکلان ما را از وضعیت رکود در بازار کریپتو و مدت زمان به طول انجامیدن آن باخبر میکند. رکودی که دارای سیکل های ۴ساله است.

سطوح حمایتی و مقاومتی بیت کوین

رشد قیمتی که در بیت کوین و بازار کریپتو به دلیل فورک کاربردی اتریوم (merge) و همچنین رشد بیش از ۷درصدی شاخص s&p500 در یک‌ماه گذشته صورت گرفت میتواند تا محدوده ۲۵۰۰۰ در گام‌اول وسپس درصورت عبور از این سطح مهم تکنیکالی-روانی تا محدوده ۲۵۸۰۰-۲۶۴۰۰ ادامه دار باشد. این سطوح قدرت زیادی برای برگشت قیمت دارند. مقاومت بعدی در صورت عبور قیمت از این سطح ۲۸۷۰۰ و محدوده ۳۰ هزار است.

حمایت‌های مهم بیت‌کوین نیز محدوده ۲۲۴۰۰، سطح روانی ۲۰هزار و سپس محدوده ۱۹۳۰۰ میباشد.

قیمت از هرکدام از مقاومت‌های گفته شده میتواند برگشت داشته باشد و به ادامه‌ی روند نزولی خود بپردازد.

409431