کرملین: اوکراینی‌ها مایل به رفراندوم هستند

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) با اشاره به اظهارات زلنسکی درباره برگزاری رفراندوم الحاق دو منطقه در اوکراین به روسیه گفت: این مردم دو منطقه زاپروژیا و خرسون هستند که می‌خواهند این رفراندوم برگزار شود و زلنسکی نباید روسیه و رهبری آن را مسئول این وضعیت بداند.
تصویر کرملین: اوکراینی‌ها مایل به رفراندوم هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: حقیقت این است که این برنامه‌های ساکنان این دو منطقه است و به ما ربطی ندارد.

وی افزود: مشخص و واضح است که باید فهمید ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس جمهوری اوکراین این بیانیه را خطاب به چه کسی می‌گوید "شهروندان مناطق مذکور اوکراین یا شهروندان روسیه". اگر او شهروندان اوکراینی یا رهبری روسیه را خطاب قرار می‌دهد باید اشتباهش مشخص شود. خطاب زلنسکی باید شهروندانش باشد و بپرسد چرا خیلی از آنها نمی‌خواهند در اوکراین ساکن باشند.

روز یکشنبه زلنسکی گفته بود که اگر رفراندوم‌های برنامه ریزی شده در خرسون و زاپروژیا برگزار شود، احتمال مذاکرات بین کی‌یف و مسکو دیگر وجود ندارد.

پسکوف در ادامه صحبت‌هایش همچنین گفت، از تلاش‌های رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای سازماندهی مذاکرات بین کی‌یف و مسکو قدردانی می‌کند و افزود: هیات‌های اوکراینی هیچ تمایلی به این تلاش‌ها نداده‌اند.

اردوغان اخیرا در سوچی با ولادیمیر پوتین،‌ همتای روس خود دیدار داشت و پس از این نشست، رئیس جمهوری ترکیه گفته بود که میزبانی نشست بین ربهران اوکراین و روسیه را در ترکیه پیشنهاد کرده است.

سخنگوی کرملین در ادامه صحبت‌هایش افزود: هیچ پیش بینی‌ای برای نشست بین پوتین و رئیس جمهوری اوکراین تاکنون مطرح نشده است.

409394