عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد:

برگراری‌ تاسوعای حسینی با حضور 4 هزار نفر از ایل قشقایی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به مناسبت تاسوعای حسینی و همزمان با نهم محرم‌الحرام 4 هزار نفر از ایل قشقایی به عزاداری پرداختند.
تصویر برگراری‌ تاسوعای حسینی با حضور 4 هزار نفر از ایل قشقایی

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مهدی نصیری امروز در آیین تاسوعای حسینی اظهار داشت: همزمان با نهم محرم الحرام مصادف با تاسوعای حسینی بیش‌ از 4 هزار نفر از ایل قشقایی در‌قالب ٣٢ هیئت قشقائی شهرستان شیراز با برگزاری دستجات عزاداری و سینه‌ زنی از فلکه شهرداری شیراز به سمت حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) به حرکت در آمدند و در رسای سرور‌ و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌ حسین(ع) به سوگواری پرداختند.

نصیری خاطر نشان کرد: این تجمع به همت و همکاری و همراهی نماینده ولی فقیه در استان فارس، هماهنگی سپاه فجر استان فارس، سپاه عشایر استان فارس، دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط، همزمان با تاسوعای حسینی از ساعت 9 بامداد با ذکر مصیبت همراه با تشییع نمادین سردار شهید حاج عبدالله اسکندری با حضور عده کثیری از محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ادامه یافت.

نصیری تصریح کرد: این ٣٢ هیئت در قالب هیئت واحد مذهبی حضرت ابوالفضل العباس (ع) قشقایی‌ها به عزاداری پرداختند.

مصطفی کیانی رحیمی، دبیر اجرایی این تجمع نیز گفت: سوگواری حسینی به سبک سنتی، عشایری در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) با حضور ایل قشقایی‌ از برنامه‌هایی است که توسط این ۳۲ هیئت برگزار شده است.

409350