علم الهدی:

انقلاب اسلامی ایران شکست خوردنی نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هرجا که مردم به میدان آمدند اتفاقات مهمی رقم خورد و حضور و پای کار بودن مردم سبب پیروزی انقلاب اسلامی و ماندگاری آن شده است.

تصویر انقلاب اسلامی ایران شکست خوردنی نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، امام جمعه مشهد گفت: انقلاب اسلامی ۴۳ سال است که ادامه دارد چرا که مردم انقلابی و در راس انقلاب و نظام نیز مرجع تقلید این مردم انقلابی حضور دارد از این رو این انقلاب، ماندنی است و صدها سال دیگر نیز خواهد ماند

آیت الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم منور رضوی برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت مرحوم آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری در هفته ای که گذشت در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب بر روشن سازی جریان شکست و پیروزی انقلاب های ایران افزود: بعد از فتوای تحریم تنباکوی مرحوم آیت‌الله میرزای شیرازی و شکست توطئه نابکارانه‌ انگلیس‌ها در استعمار اقتصادی کشور، سه حرکت انقلابی در این کشور رقم خورد.

وی ادامه داد: حرکت اول انقلاب مشروطیت بود که به‌عنوان انقلاب ضد استبداد در برابر استبداد حکومت قاجاری به فرمان مرحوم آخوند ملا محمد کاظم خراسانی مرجع تقلید شیعیان در آن زمان و حمایت سه عالم بزرگ در تهران مرحوم آیت‌الله سید عبدالله بهبهانی، مرحوم آیت‌الله سید محمد طباطبائی و مرحوم آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری این انقلاب مشروطیت در کشور پا گرفت.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: انقلاب دوم نهضت ملی مقابله با انگلیسی‌ها در ملی شدن نفت بود که در این عرصه هم با حمایت و فداکاری و جهاد مرحوم آیت‌الله کاشانی و رهبری دکتر مصدق، این نهضت ملی شکل گرفت.

علم الهدی افزود: انقلاب سوم هم انقلاب اسلامی ایران بود که هم‌اکنون پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی آن همواره مقتدرتر از روز اول ادامه دارد در حالی که دو انقلاب اول شکست خورد و ادامه پیدا نکرد.

وی ادامه داد: علت شکست انقلاب مشروطیت این بود که به انحراف مبدل شد چرا که در آن زمان مرجع تقلید وقت برای مقابله با استبداد، فتوا داد که مردم قیام کنند و نظامی را تشکیل بدهند که نظام قانونی آن منطبق بر قانون قرآن و اسلام باشد اما جریان‌های استعماری ناپاک انگلیسی انقلاب مشروطیت را منحرف کردند و این انقلاب به‌جایی رسید که به‌جای قانون قرآن، قانون اساسی بلژیک را در مجلس شورای ملی تصویب کردند.

امام جمعه مشهد گفت: مرحوم آیت‌الله شیخ فضل الله نوری که از مؤسسان انقلاب مشروطیت بود وقتی این انحراف را دید در مقابل آن ایستادگی و مقاومت کرد و این امر سبب شد دشمنان استعماری انگلیسی این عالم مجاهد و مجتهد را به مخالفت با مشروطیت متهم و به‌عنوان مخالف مشروطه حکم اعدام وی را صادر و او را اعدام کنند.

علم الهدی افزود: علت شکست انقلاب دوم یا نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران، کودتای آمریکا در ۲۸ مرداد ماه بود چرا که در آن زمان آیت‌الله کاشانی را از حرکت کنار زدند و مردم که مشاهده کردند این مجتهد در راس کار نیست از این جریان فاصله گرفتند و این فاصله گرفتن مردم و عدم حمایت آنان، سبب شد تا آمریکایی ها دوباره مسلط شوند و محمدرضا خان مزدور و خائن را به کشور برگردانند و این همه مصیبت و بلیه را برای مردم ایجاد کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ۴۳ سال است که ادامه دارد چرا که مردم انقلابی و در راس انقلاب و نظام نیز مرجع تقلید این مردم انقلابی حضور دارد از این رو این انقلاب، ماندنی است و صدها سال دیگر نیز خواهد ماند تا انقلاب اسلامی ما به انقلاب جهانی امام‌ زمان (عج) متصل شود.

امام جمعه مشهد گفت: انقلاب اسلامی ایران شکست خوردنی نیست چراکه مردم پای آن هستند و هرکجا مردم آمدند و پای قضیه و کار ایستادند، آن جریان به نقطه نهایی پیروزی می‌رسد و ادامه پیدا می‌کند اگر مردم نباشند قضیه برعکس می‌شود و تمام مظالمی که در عاشورای سیدالشهدا و در جریان انقلاب کربلا برای اولیای خدا و امام معصوم علیه‌السلام پیش‌آمد به دلیل فاصله گرفتن مردم و پا پس کشیدن آنان بود چرا که مردم علی رغم حدود ۱۲ هزار نامه ای که برای دعوت امام حسین (ع) فرستاده بودند به خاطر دنیایشان از ایشان فاصله گرفتند و سبب وقوع واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش شدند.

منبع: ایرنا

409128