تقاضای برق باز هم رکورد زد

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه امسال برای اینکه بتوانیم شبکه برق پایداری را داشته باشیم اظهار کرد: برنامه ۶۰۰۰ مگاواتی افزایش ظرفیت تولید برق تعریف شد که تاکنون بیش از ۴۲۰۰ مگاوات از طریق احداث نیروگاه جدید افزایش ظرفیت و ارتقای نیروگاه‌های موجود به ظرفیت تولید کشور اضافه شده است.

تصویر تقاضای برق باز هم رکورد زد

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: براساس برنامه‌ریزی، تا ماه آینده ۱۸۰۰ مگاوات نیروگاه دیگر نیز وارد مدار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های مختلف مشترکان تعریف شد به طوری که در بخش عمومی و اداری و به ویژه در بخش ادارات دولتی برنامه‌های سختگیرانه‌ای اجرا شد که کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در این بخش را به دنبال داشت.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در روزهای اخیر رکورد مصرف برق شکسته شد، اظهار کرد: روز گذشته مصرف برق افزایش یافت که دور از انتظار بود، افزایش گرمای هوا نیاز مصرف برق کشور را در زمان اوج مصرف به میزان ۶۷ هزار و ۷۷۴ مگاوات رساند که در مقایسه با روز گذشته که روز کاری بود حدود ۲۳۰ مگاوات بیشتر بود.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه علی رغم مشکلات، برق مشترکان مطابق برنامه و بدون خاموشی تامین شد گفت: اوج بار پنجشنبه در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که عدد ۶۱ هزار و ۲۶۵ مگاوات ثبت شده بود، حدود ۶۴۷۹ مگاوات افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته وی در تابستان امسال شاهد رشد ۴.۸ درصدی مصرف انرژی نیز بوده ایم که عدد بزرگی به حساب می آید.

409111