حادثه به دلیل استخراج ارز دیجیتال

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: استفاده از برق خانگی برای استخراج ارز دیجیتال موجب آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی شد.
تصویر حادثه به دلیل استخراج ارز دیجیتال

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در این باره به خبرنگاران گفت: در پی وقوع آتش سوزی در پشت بام یک منزل مسکونی، دستگاه های امدادی از ایستگاه های ۱۹ و ۱۱ سازمان آتش‌نشانی شیراز عصر امروز ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵ و ۴۳ دقیقه با حضور در محل، آتش سوزی را قبل از سرایت به منازل اطراف کنترل و مهار کردند.

او ادامه داد: با حضور آتش نشانان در محل حادثه مشاهده شد آتش سوزی از اتاقکی بر روی پشت بام یک منزل ویلای اتفاق افتاده است.

قانع اضافه کرد: آتش نشانان همراه با تجهیزات خاموش کننده به سرعت خود را به پشت بام رسانده و با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی به مقابله با شعله‌های آتش مشغول شدند و توانستند آتش را مهار کرده و همچنین از گسترش بیشتر آن به اطراف ممانعت کنند.

او با بیان اینکه در بررسی اولیه مشخص شد که صاحبخانه به صورت غیرمجاز با نصب دستگاه ماینر در منزل خود قصد استخراج ارز دیجیتال را داشته است،گفت: این موضوع منجر به آتش سوزی و بروز خسارت مالی شد.

409036