چه کسانی به دنبال مهندسی انتخابات فدراسیون فوتبال هستند؟

رئیس سابق هیات فوتبال استان خوزستان، سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال را متهم به مهندسی انتخابات کرد.
تصویر چه کسانی به دنبال مهندسی انتخابات فدراسیون فوتبال هستند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان به دوران حضور عبدالکاظم طالقانی به عنوان ریاست هیات فوتبال این استان پایان داد و عبدالعظیم آل کثیر را به جای او به عنوان سرپرست این هیات انتخاب کرد.

کنار گذاشتن طالقانی از هیات فوتبال خوزستان بعد از هشت سال از حضورش در این سمت، از چند جهت حساسیت برانگیز شده است. اول اینکه طالقانی آخرین نفر از اعضای سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بود که قرارداد جنجالی «مارک ویلموتس» را امضا کرد و با کنار رفتن او، عملاً هیچکدام از امضا کنندگان این قرارداد دیگر در پست‌های مدیریتی فوتبال نیستند.

موضوع دیگر اما به نقش پررنگ طالقانی در مجمع فدراسیون فوتبال بر می‌گردد که این موضوع می‌تواند انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در تاریخ ۸ شهریور را تحت تاثیر خود قرار بدهد.

طالقانی خودش در این خصوص ادعا می‌کند کنار گذاشتنش از هیات فوتبال خوزستان باوجود اتمام دوران ریاستش به انتخابات بعدی فدراسیون مربوط است و میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون را متهم به مهندسی انتخابات کرد.

طالقانی گفت: طبق ماده ۲۳ و بند ۹ اساسنامه هیات‌های استانی، رئیس یک هیات استان می‌تواند بعد از پایان دوران مدیریتی تا برگزاری انتخابات بعدی به کارش خود ادامه بدهد. ما پروسه انتخابات را تشکیل دادیم و منتظر استعلام نهادهای نظارتی بودیم. قول داده بودند که امروز این استعلام اعلام بشود و بنده هم قطعاً تایید صلاحیت شده‌ام.

رئیس سابق هیات فوتبال استان خوزستان تاکید کرد: میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون و یکی از گزینه‌های ریاست فدراسیون دارد با برکناری آدم‌های باسابقه در هیات‌های استانی شائبه ایجاد می‌کند. مهندسی انتخابات فدراسیون فوتبال از سوی ماجدی روشن و خلاف قانون است.

طالقانی افزود: دستگاه‌های نظارتی مثل کمیته بدوی انتخابات فدراسیون و یا کمیته اخلاق باید به این موضوع ورود کند چون امکان دارد این اتفاق در استان‌های دیگر هم رخ بدهد. وضعیت این روزهای فدراسیون و تیم ملی خوب نیست. در حالی که باید تنش‌ها کم بشود، متاسفانه ماجدی دنبال تنش زایی است. من شاکی هستم و شکایتم را در کمیته اخلاق فدراسیون هم پیگیری می‌کنم.

رئیس سابق هیات فوتبال خوزستان همچنین به نقش خود در حضور ماجدی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: ماجدی ورودش به هیات رئیسه فدراسیون را مدیون من و حیدر بهاروند است. ما برای او رای جمع کردیم اما این کارش پاسخ محبت ما است!

طالقانی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا اعلام رای پرونده مارک ویلموتس در کنار گذاشتنش نقش داشته است؟ اظهار کرد: خیر؛ همان بحث مهندسی انتخابات است. حکم ویلموتس نشان می‌دهد که فدراسیون در پرونده ویلموتس تقصیر نداشت و تلاش کرد هزینه این مربی را بدهد!

منبع: مهر

408865