واکنش قیمت طلا به سفر نانسی پلوسی به تایوان

سه شنبه روز خوبی برای معامله‌گران صعود طلا بود و قیمت فلز زرد یک قدم به مرز 1800 دلاری نزدیک تر شد.
تصویر واکنش قیمت طلا به سفر نانسی پلوسی به تایوان

به گزارش سایت خبری پرسون، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در روزی که گذشت برای لحظاتی تا سقف 1788 دلاری افزایش پیدا کرد که این محدوده بالاترین قیمت فلز زرد در یک ماه اخیر است. دو عامل مهم در روزی که گذشت سبب شد تا طلا به روند صعودی خود در روزهای گذشته ادامه دهد.

افزایش تنش‌ها میان چین و آمریکا و همچنین افزایش نگرانی درباره رکود اقتصادی در جهان جذابیت طلا را به عنوان مقصدی امن برای سرمایه ها افزایش داد. علاوه بر این دو موضوع البته این موضوع را نباید فراموش کرد که تغییر لحن فدرال رزرو درباره سرعت افزایش نرخ بهره هم این روزها به حامی مهمی برای قیمت طلا بدل شده است.

تغییر لحن و در ادامه تغییر سیاست پولی فدرال رزرو در میان مدت قدرت دلار را کاهش خواهد داد و طلا از این مسیر می تواند افزایش قیمت داشته باشد. طلا که همواره در رکودهای اقتصادی، تنش های ژئوپلیتیکی و نرخ بهره پایین خوب عمل می کند، در حال حاضر اوضاع نسبتا مناسبی پیدا کرده است.

این در حالی بود که قیمت این فلز ارزشمند هفته ها در مسیر نزولی قرار گرفته بود. این افت در حالی اتفاق افتاد که فدرال رزرو برای دو جلسه متوالی نرخ بهره را 75 صدم درصد افزایش داد.

روز سه شنبه همچنین خبر ورود نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان به تایوان سطح ریسک در بازارها را به شدت افزایش داد. با اینکه دولت چین با لحنی شدید پلوسی را از این خبر بر حذر داشته بود اما رییس مجلس آمریکا وارد تایوان شد. این موضوع در حالی که سبب کاهش شاخص های بورس وال استریت شد، سبب شد تا طلا که همواره در شرایط ریسکی صعودی می شود، با افزایش قیمت مواجه شود.

408787