جریمه هنگفت میلیاردی برای خشکاندن ۱۳ درخت در خیابان ولیعصر

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از جریمه ۱۱۷ میلیارد تومانی به علت خشکاندن درختان خیابان ولیعصر(عج) خبر داد.
تصویر جریمه هنگفت میلیاردی برای خشکاندن ۱۳ درخت در خیابان ولیعصر

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی پیرهادی در حاشیه هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره خشک شدن درختان خیابان ولیعصر(عج) توضیح داد:: کمیسیون ماده ۷ در این خصوص جلسه تشکیل داد و موضوع را پیگیری کرد.

او گفت: در برداشت اولیه کمیسیون ماده هفت شهرداری تهران ۱۱۷ میلیارد تومان جریمه برای قطع درختان خیابان ولیعصر(عج) در نظر گرفت.

پیرهادی ادامه داد: علت این میزان جریمه این بوده که این خیابان یکی از خیابان‌هایی است که ثبت ملی شده و درختان تنومند با بن بالایی دارد. با توجه به زیاد بودن تعداد درختان، این عوارض را شهرداری تهران برای این موضوع لحاظ کرده است. علاوه بر این قوه قضاییه به صورت جداگانه جریمه لحاظ خواهد کرد.

این عضو شورای شهر تهران با اعلام اینکه مسائل کیفری آن در حال پیگیری است، تصریح کرد: مجموعه حقوقی شهرداری منطقه یک و سازمان بوستان‌ها نیز پیگیری لازم را از قوه قضاییه انجام دادند.

پیرهادی با بیان اینکه در خصوص جایگزینی درختان نیز قرار شد چندین برابر این ظرفیت شامل حداقل ۱۰۰ اصله درخت با بن مناسب در همان فضایی که درختان خشک شدند، کاشته شود، گفت: این رقم برای سایر سازندگان که به دنبال ساخت و ساز هستند بازدارندگی ایجاد خواهد کرد.

408754