امیرعبداللهیان:

در مقابل گستاخی‌های رژیم صهیونیستی هیچ چیزی جز زبان مقاومت پاسخگو نیست

حسین امیرعبداللهیان گفت: در دهه‌های گذشته ابزار آمریکا و برخی کشورهای اروپایی فروش سلاح و دامن زدن به برخی جنگ‌ها در نقاط مختلف جهان برای منتفع شدن منافع غرب بود. در دو دهه اخیر این موضوع به استفاده ابزاری از تروریسم در راستای تحقق منافع آمریکا و برخی کشورهای غربی توسعه پیدا کرده است.
تصویر در مقابل گستاخی‌های رژیم صهیونیستی هیچ چیزی جز زبان مقاومت پاسخگو نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، وزیر خارجه گفت: متاسفانه در دنیای کنونی ، غرب تلاش می‌کند ارزش‌های تصنعی خودش را با توسل ابزاری به حقوق بشر به کشورهای دیگر تحمیل کند. این در حالی است که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اقداماتی کاملا در تعارض با حقوق اولیه انسان‌ها را پیگیری می‌کنند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: بنده فقط می‌خواهم یک نمونه از رفتار آمریکا و انگلیس بین سال‌های ٢٠٠٣ تا ٢٠١١ میلادی را در کشور همسایه و اسلامی خودمان عراق را به عنوان یک مصداق از رفتار ناقض حقوق بشر آمریکا و انگلیس در منطقه را عرض کنم. مستحضر هستید در این سال‌ها عراق در اشغال آمریکا و انگلیس قرار داشت. شمال و مرکز در اشغال نظامیان آمریکایی با ١٧۵ هزار نیرو و جنوب و مناطق نفت خیز در اشغال نیروهای نظامی انگلیس قرار داشت.
وی افزود: در آن زمان در دیداری که با یکی از مقامات وقت عراق داشتم، ایشان گفت که ما با یک معضلی مواجه شدیم و مستحضر هستید که در آن سال‌ها خودروهای انتحاری و انفجاری و اقدامات و عملیات‌های تروریستی گسترده در عراق انجام می‌شد و گاهی اوقات بیش از ١٢٠ مورد انفجار تنها در بغداد و حومه بغداد رخ می‌داد. ایشان گفت ما به عنوان بخش امنیت عراق متوجه شدیم که بخشی از تجهیز الکترونیکی این خودروهای انفجاری توسط گروهی در منطقه سبز بغداد انجام می‌شود. منطقه سبز بغداد تحت نظارت کامل امنیتی آمریکا قرار داشت. سفارت‌خانه های مهم غربی و ساختمان های هیات حاکمیت عراق همه در این منطقه قرار داشت. اینکه در چنین منطقه‌ای، ویلایی مرکز تجهیز خودروهای انفجاری باشد برای مسئولین عراق عجیب بود. به من گفتند که مقامات عراقی توانستند مجوز بگیرند تا نیروهای ویژه بتوانند در مواقع خاص وارد منطقه سبز بغداد شوند. این اتفاق افتاد و نیمه‌های شب نیروهای ویژه وارد این ویلا شد و رفتند افراد را دستگیر کردند.

وی افزود: ۱۱ نفر در این راستا بازداشت و به زندان مقدادیه منتقل شدند. کمتر از یک ساعت مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا فشار گسترده‌ای را برای آزادی این افراد به ما وارد کردند که در نهایت ما این کار را نکردیم و با یک عملیات نظامی، آمریکایی ها زندان مقدادیه را تصرف و هزار زندانی که در آنجا بودند را ظرف دو سه ساعت به زندان ابوغریب منتقل کردند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: آن مقام عراقی می گفت که از بین ۱۱ نفر ۷ آمریکایی هم بودند که باید در عراق محاکمه می شدند. بخش عمده ای از هزار زندانی را در ابوغریب تبرئه کردند اما تا به امروز مقامات آن زمان عراق می گویند آمریکایی ها برای ما توضیح ندادند که سرنوشت آن ۱۱ نفر چه شد. در مقطعی وزیر وقت عراق خواستار روشن سازی این موضوع شد اما آمریکایی ها اعلام کردند که مقابله می‌کنند و به یکباره تصاویری را به دروغ منتشر کردند که مقامات عراقی زندانیان را در مقدادیه شکنجه می کنند.
وزیر امورخارجه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی گفت: ایشان همچون ستاره ای در عرصه برخورد با تروریسم می‌درخشد. ایشان می گفت وقتی در عراق عملیات گسترده ای انجام می شد آمریکا داعش را جابه جا می کرد و وقتی در سوریه عملیات سنگینی انجام می شد باز هم اقدام به جابه‌جایی می کردند.
وی ادامه داد: امروز به فروش سلاح می توان استفاده ابزاری از حقوق بشر را هم اضافه کرد. مفتخر هستیم که در این مراسم و با حضور مسئولان مختلف از شخصیت یک بانوی خبرنگار مسیحی فلسطینی تجلیل می شود. با صدای بلند اعلام می کنیم تجربه جمهوری اسلامی در منطقه اثبات کرده که در مقابل گستاخی های رژیم صهیونیستی هیچ چیزی جز زبان مقاومت پاسخگو نیست. با این حال جمهوری اسلامی راهکاری دیپلماتیک با محوریت رفراندوم در بین ساکنین اصیل فلسطینی را ارائه می دهد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: این یک راهکار دموکراسی است که باید ابتدا سر شماری آن انجام شود و سپس با نظارت سازمان ملل یک رفراندوم در بین ساکنین اصیل فلسطین انجام شود تا آنها در رابطه با سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در این طرح پیش بینی صندوقی جهت هزینه های رفرندام در نظر گرفته شده است ، گفت: صهیونیست ها از این ایده حمایت نکرده و نخواهند کرد چرا که این طرح نتیجه ای جز احقاق حقوق فلسطینیان ندارد.

منبع: ایسنا

408676