راه‌ اندازی «پاتوق مستند» سازمان سینمایی سوره

در اولین برنامه «پاتوق مستند» به اکران و نقدوبررسی مستند «زمزمه‌های گمشده در دوردست» پرداخته خواهد شد.

تصویر راه‌ اندازی «پاتوق مستند» سازمان سینمایی سوره

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی سوره، برنامه‌ای با نام «پاتوق مستند» به تازگی توسط مرکز مستند و تلویزیونی سوره در راستای هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان مستندسازان و علاقه‌مندان به سینمای مستند، راه‌اندازی شده است و به نمایش و نقدوبررسی مستندهای روز ایران و جهان می‌پردازد.

اولین جلسه «پاتوق مستند» با عنوان «مهاجرت؛ از رویا تا رنج» به نمایش و نقدوبررسی مستند «زمزمه‌های گمشده در دوردست» به کارگردانی منصور فروزش اختصاص دارد.

این برنامه با اجرای محمد دلاوری و با حضور میثم مهدیار پژوهشگر و استاد دانشگاه، منصور فروزش کارگردان و سیدمهدی دزفولی تهیه‌کننده روز چهارشنبه ۱۲ مردادماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن شهر هنر سینما آزادی برگزار خواهد شد.

مستند ۶۰ دقیقه‌ای «زمزمه‌های گمشده در دوردست» که محصول سال ۱۴۰۰ است، پیش از این در بخش جنبی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» و بخش مستند زیر ذره‌بین سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور داشته است. این مستند همچنین در هفتادوپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کَن نیز حضور داشت.

در خلاصه داستان این مستند آمده است: «گروهی از پناهجویان ایرانی و افغان در شهر کوچکی در صربستان زندگی می‌کنند. آن‌ها برای زندگی بهتر می‌خواهند از مرزهای اروپا عبور کنند. این پناهجویان از آینده‌ای که برای خود متصور هستند، صحبت می‌کنند.»

عوامل این پروژه عبارتند از کارگردان: منصور فروزش، پژوهشگران: فرانک غلامپور و منصور فروزش، تصویربردار: منصور فروزش، صدابردار: ویلاد مورفی، صداگذار: احسان قایضی، تدوینگر: امین فروزش، آهنگساز: سروش کمالیان، مدیرتولید: فرانک غلامپور، تهیه‌کننده: منصور فروزش و سیدمهدی دزفولی و محصول: میج پیکچرز و مرکز مستند و تلویزیونی سوره.

408544