تولید انواع واشر با عمر پنجاه ساله

یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید انواع واشرهای آب بند نانویی با عمر پنجاه ساله شد.
تصویر تولید انواع واشر با عمر پنجاه ساله

به گزارش سایت خبری پرسون، میلاد پارسا فرد سرپرست کنترل کیفیت فروش یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت بزرگترین تولید کننده قطعات لاستیکی در جنوب کشور است که با هدف تولید انواع قطعات لاستیکی تاسیس شده است.

وی افزود: در گذر زمان و طی فرایندهای تکمیلی و افزایش ماشین آلات و دانش تخصصی خود در صنعت لاستیک، توانستیم برای یکی از محصولات تولید شده در این شرکت گواهینامه نانومقیاس بگیریم و تنها تولید کننده واشرهای آب بند نانویی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه واشر های آب بندی با سیستم پخت ماکروویو و هوای داغ را در شرکت تولید کردیم، گفت: خواص مکانیکی این واشرها طوری افزایش یافته که می توان تا ۵۶ سال آن را بیمه کرد و از آن در لوله های آب و فاضلاب بهره برد.

وی افزود: در آزمایشگاه تست رهایی از تنش و خزش و افزایش طول عمر انجام گرفته که نتایج مثبتی هم داشته ایم. این واشرها علاوه بر صنایع دیگر در آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد.

پارسافرد با تاکید بر اینکه برای تولید این محصول استانداردهای ملی را طراحی کرده ایم، گفت: تنها شرکتی هستیم که قطعات آب بند در صنعت آب و فاضلاب تولید می کنیم زیرا علاوه بر این محصول نانو، بیش از ۸میلیون قطعه به تولید رسانده ایم.

وی با بیان اینکه اکنون این محصول در قالب صنعتی و به صورت انبوه تولید می شود، گفت: در کشورهای دیگر چنین محصولی تولید نمی شود که مشخصا برای آب و فاضلاب مورد استفاده قرار بگیرد.

به گفته وی، ما برای اولین بار است که از فناوری نانو برای تولید آب بندها از بهره برده ایم و طی همین مدت تولید، توانستیم به کشورهای دیگری صادرات داشته باشیم. شرکتهای فعال در عرصه آب و فاضلاب در کشورهای عراق، مالزی، ترکیه، رومانی و کشورهای حوزه خلیج فارس از محصول شرکتمان استفاده کرده اند.

به گفته وی، در حال حاضر نمونه مشابه این اب بندها حتی غیر نانو که عمر بیش از ۵۰ سال داشته باشد در داخل کشور نداریم.

پاسافرد خاطر نشان کرد: در حال حاضر طول عمر لوله های اب و فاضلاب ۵۰ سال است پس باید واشرهای کاربردی داخل این لوله ها، عمری نزدیک به ۵۰ سال داشته باشند زیرا تعویض این آب بندها هزینه بر، زمانبر و کار دشواری است.

به گفته وی، با استفاده از فناوری نانو عمر این آب بندها را افزایش دادیم زیرا این اب بندها در عمق زمین هستند و عملکرد لوله ها را تحت تاثیر قرار می دهند از این رو مهم است که جنس بهتری داشته باشند.

وی افزود: قیمت این محصول نسبت به افزایش طول عمری که دارد افزایش نیافته و این موضوع تولید آب بندهای نانویی را رقابتی تر می کند.

وی با بیان اینکه این شرکت ظرفیت تامین نیاز کشور به این آب بندها را دارد، گفت: برآورد شده که واردات آب بندهای غیر نانو، نزدیک به ۴هزار دلار برای هر یک کیلو از این آب بندها ارز از کشور خارج می کند که اکنون با تولیدات این شرکت، این حجم از ارز از کشور خارج نمی شود.

وی افزود: در این شرکت سالانه ۵۰۰ تن انواع قطعات به صورت غیر پیوسته و ۱۵۰۰ قطعات آب بند پیوسته تولید می شود که این نیاز کشور را برطرف می کند؛ تاکنون محصول غیر نانویی از ترکیه وارد کشور می شد که اکنون این میزان از واردات را نداریم.

وی با تاکید بر اینکه این تکنولوژی به روز است و در صنایع دیگر نیز قابل استفاده است، گفت: اکنون دیگر واردات این اب بندها را نداریم و کاملا در تولید آن با تکنولوژی نانو خودکفا شده ایم.

منبع: مهر

408297