متروی شیراز تعطیل شد + جزئیات

بارندگی‌های اخیر که از بعداز ظهر روز چهارشنبه در شهرستان‌های جنوبی استان فارس آغاز شده بود، با شدت یافتن بارش‌ها در پنجشنبه شب منجر به شکل گیری سیلاب، آب گرفتگی معابر شهری و مناطق روستایی، طغیان رودخانه‌های فصلی و بروز خسارت به زیرساخت‌های ارتباطی در شهرستان‌های داراب، استهبان و زرین دشت شد.

تصویر متروی شیراز تعطیل شد + جزئیات

به گزارش سایت خبری پرسون، در اطلاعیه‌ای ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز اعلام کرد، متروی این کلانشهر امروز جمعه هفتم مردادماه از ساعت 14 تعطیل است و به شهروندان خدمت‌رسانی نخواهد داشت که این تصمیم در پی هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش باران و جهت حفظ ایمنی شهروندان اتخاذ شده است‌.

ضروری است شهروندان تا بازگشت شرایط جوی پایدار، از انجام سفرهای غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند و به پویش در خانه بمانیم بپیوندند.

عبدالحمید کریمی مدیر کل امور عشایر فارس نیز گفت: جلسه ارزیابی بارش‌های 24 ساعت گذشته در کمیته مدیریت بحران این اداره کل برگزار شد و اقدامات پیشگیرانه، با توجه به تداوم و افزایش شدت بارش‌ها در ساعات پیش رو بویژه در مناطق شمالی و شمال شرقی استان، برنامه ریزی و به واحد‌های اجرایی و ادارات شهرستانی ابلاغ شده است.

وی گفت: سامانه بارشی که از عصر امروز فعالیتش افزایش می‌یابد، وضعیت اضطراری در مناطق عشایری اعلام شده است و تمام ادارات امور عشایر در استان به صورت آماده باش برای مقابله با خسارات ناشی از سیل هستند و همچنان سرکشی از مناطق عشایری در اولویت است.

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: سامانه بارشی تا روز دوشنبه در تمام شهرستان‌های استان فارس فعال است، در بعضی از مناطق استان عشایر در مناطق امن اسکان داده شده و بعضی مناطق خسارت‌هایی برآورد شده که با همکاری سپاه عشایر و جمعیت هلال احمر کمک رسانی در حال انجام است.

کریمی از عشایر خواست توصیه‌های مدیریت بحران استان را جدی بگیرند و از تردد و اطراق و حضور و تجمع در کنار حاشیه رودخانه ها، مسیل ها، دامنه کوه‌ها و آبراهه‌ها خود داری کنند.

رضا محمدی بخشدار دشمن زیاری نیز اعلام کرد که با توجه به این که فصل برداشت محصول انگور است، خسارت شدیدی به باغداران وارد شده است و هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت ها انجام نشده است، اما کارشناسان جهاد کشاورزی در حال بررسی هستند.

منبع: تسنیم

408050