با امضای تفاهم نامه درچهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور؛

موسسات و شرکت های دانش بنیان تحت پوشش بیمه ایران قرار گرفتند

شرکت سهامی بیمه ایران و مرکز موسسات و شرکت های دانش بنیان کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
تصویر موسسات و شرکت های دانش بنیان تحت پوشش بیمه ایران قرار گرفتند

به گزارش سایت خبری پرسون، این تفاهم نامه با حضور دکتر رضا اسدی فر رییس مرکز موسسات و شرکت های دانش بنیان کشور و سید محمد ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره بیمه ایران، احمد صفرزاده معاون فنی، شمس الله سلامی سرپرست معاونت نوآوری و برنامه ریزی، لیلا زهره مدیرکل بازاریابی و مطالعات بازار بیمه ایران و در محل غرفه شرکت سهامی بیمه ایران در سالن شماره 6 چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور، به امضای طرفین رسید.
در آیین ویژه امضای این تفاهم نامه، سید محمد ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره بیمه ایران در سخنانی با تاکید بر اینکه امضای این تفاهم نامه با این هدف است که از ظرفیت های صنعت بیمه در بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان استفاده بهینه شود، افزود: امیدوارم این تعامل جدید، تعاملی کاملا دو طرفه باشد و تفاهم نامه های بعدی را با موضوعات بسیار شاخص و کاربردی منطبق با نیازهای روز صنعت بیمه و به ویژه در حوزه کسب و کار دیجیتال داشته باشیم.
وی با ابراز اطمینان از اینکه ظرفیت صنعت بیمه ایران به گونه ای است که می توان ضریب نفوذ بیمه در کشور را نسبت به میزان کنونی افزایش داد و به میزان پیش بینی شده در قانون برنامه توسعه ششم نزدیک کرد، گفت: چنانچه این تفاهم و تعامل پیش آمده و استفاده از ابتکارات و ایده هایی که در حوزه دانش بنیان است در مسیر هم افزایی صنعت بیمه و دانش بنیان ها قرار گیرد، مطمئنم که نتایج مثبت آن تحولات ارزشمندی را برای توسعه فرهنگ بیمه، بهبود مدیریت ریسک و توسعه فروش، به ویژه در بیمه های زندگی به دنبال خواهد داشت.
در ادامه این نشست، دکتر اسدی فر رییس مرکز موسسات و شرکت های دانش بنیان کشور نیز در سخنانی، با ابراز قدردانی از زحمات کارشناسان دو طرف در تهیه و تدوین این تفاهم نامه، اضافه کرد: دانش بنیان ها می توانند در دو مسیر با بیمه ایران همکاری داشته باشند. یک مسیر این است که اگر بیمه ایران برای نوآوری و حل چالش ها و دستیابی به فرصتهایی که در صنعت بیمه دنیا دیده شده است و بیمه ایران در داخل کشور بخواهد در این زمینه ها ورود نماید، مثل بحث هوش مصنوعی یا فناوری اطلاعات و حتی در تکنولوژی های جدیدی که بتواند درصد ریسک شما را پایین بیاورد پیشگام باشد و آنها را اجرا کند، دانش بنیان ها می توانند بسیار کمک کننده باشند.
وی اضافه کرد: مسیر دوم در زمینه همکاری این است که صنعت بیمه برای توسعه بازارهای داخلی و خارجی شرکت های دانش بنیان. ریل گذاری کند. یکی از دلایل مهمی که موجب شده هنوز به آنچه انتظار داریم که سهم خوبی از اقتصاد کشور دانش بنیان شود و تا کنون به این هدف نرسیده ایم، ضعف سیستم های ضمانت و بیمه است که اساس کار دانش بنیان ها است که اتفاق نیفتاده و امیدواریم هر چه زودتر این امر تحقق یابد.

407841

مطالب مرتبط