بهترین فیلم‌های خانوادگی سال ۲۰۲۱

در گزارش پیش رو به معرفی بهترین فیلم‌های خانوادگی سال ۲۰۲۱ پرداختیم.
تصویر بهترین فیلم‌های خانوادگی سال ۲۰۲۱

به گزارش سایت خبری پرسون، بعد از دوران قرنطینه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، سال ۲۰۲۱ سال بسیار خوبی برای صنعت فیلم بود؛ سالن‌های سینما بازگشایی شدند و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان یک بار دیگر هیجان تماشای فیلم‌ها روی پرده نقره‌ای سینما را تجربه کردند.

به نقل از movieweb، تأثیر جهانی همه‌گیری کووید-۱۹ زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ ظاهر شد، عظیم بود و زندگی میلیاردها نفر را تحت تأثیر قرار داد و تقریباً فعالیت در هر صنعتی را مختل کرد. صنعت سرگرمی و عوامل آن، ضربه شدیدی خوردند، زیرا اجرا در سینماها، تئاترها و استادیوم‌ها در سراسر جهان به طور کامل قطع شد. علاوه بر این، بسیاری از پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی که در حال فعالیت بودند، برای مدت نامعلومی به تعویق افتادند و حتی برخی از آنها برای همیشه لغو شدند.

به این دلایل و بسیاری دلایل دیگر، سال ۲۰۲۱ سال بسیار خوبی برای صنعت فیلم بود. علاوه بر رونق دوباره سینماها، روش جدیدی برای لذت بردن از فیلم‌های برتر محبوبیت پیدا کرد که تماشای آنها به‌راحتی در خانه خود از طریق پلتفرم‌های پخش جهانی. تعداد زیادی از فیلم‌هایی که سال گذشته اکران شدند به‌طور خاص مخاطبان جوان‌تر را هدف گرفتند. با این حال، تماشای فیلم‌های کودکان نه‌تنها برای کودکان، بلکه برای کل خانواده به طور فزاینده‌ای رایج شد. در سال ۲۰۲۱، فیلم‌های بسیار خوبی از این نوع با موضوعات متنوع نمایش داده شد. در این مطلب به بررسی برخی از بهترین فیلم‌های خانوادگی سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم.

9- شکارچیان روح: افترلایف

Ghostbusters: Afterlife انتخاب مناسبی برای کل خانواده است. کری کون، فین ولفهارد، مککنا گریس و پل راد بازیگران اصلی هستند. جالب اینجاست که ایوان ریتمن که کارگردانی دو قسمت اول این فیلم را بر عهده داشت، تهیه‌کننده اصلی فیلم شد و صندلی کارگردانی را به پسرش جیسون ریتمن سپرد. داستان فیلم درباره خانواده‌ای است که به شهری آرام نقل مکان می‌کنند که ناگهان تحت تاثیر زلزله‌های مرموز قرار می‌گیرند. آنها در آنجا میراث مخفی پدربزرگ خود را کشف می‌کنند و با کمک یک زلزله‌شناس با نیروهای غیرمنتظره‌ای روبه‌رو می‌شوند.

8- روز بله‌گویی

اگر والدین شما می‌توانستند به همه درخواست‌ها بله بگویند، چه چیزی از آنها می‌خواستید؟ آلیسون (جنیفر گارنر) و کارلوس تورس (ادگار رامیرز) متوجه شدند که به مرور زمان نسبت به زندگی خود و به خصوص در مورد فرزندانشان که دائماً همه درخواست‌هایشان رد می‌شوند سختگیر شدند. بنابراین، برای بهتر شدن اوضاع خانواده، آلیسون پیشنهاد می‌کند که یک روز بله در سال ایجاد شود، روزی که در طی آن باید درخواست‌های فرزندان خود را بدون توجه به هر اتفاقی بپذیرند و خانواده را به تجربه غیرقابل تصورترین ماجراجویی‌ها سوق دهد. این فیلم پروژه‌ای بود که گارنر به طور انحصاری برای بچه‌هایش طراحی کرد، زیرا اقتباسی از کتاب مورد علاقه آنها نوشته ایمی کروز روزنتال و تام لیختنهلد است.

7- کروئلا

در چند سال گذشته، دیزنی روی تعداد زیادی اقتباس لایو اکشن از فیلم‌های کلاسیک خود کار کرده است. به ویژه در سال ۲۰۲۱، آنها تصمیم گرفتند یک گام فراتر بروند و یکی از تولیدات خود را حول یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های شرور خود متمرکز کنند.

در فیلم لایو اکشن کروئلا، مخاطب با خاستگاه این طراح مد پر زرق و برق و داستان تبدیل شدن او به یک شرور آشنا می‌شود و ثابت می‌کند که هیچ چیز آنطور که به نظر می‌رسد نیست. اِما استون در نقش اصلی، در کنار بازیگران برجسته‌ای از جمله اِما تامپسون، جوئل فرای، پل والتر هاوزر، امیلی بیچم، کربی هاول باپتیست و مارک استرانگ ایفای نقش می‌کند.

6- پیدا کردن اوهانا

Finding 'Ohana فیلمی از نتفلیکس است که اولین کارگردانی جود ونگ را رقم زد و کیا پیهو، الکس آیونو، لیندسی واتسون، اوون واکارو و کلی هو در آن بازی کردند. این فیلم حول محور خواهر و برادر پیلی و ایوان می‌چرخد که باید به همراه مادرشان به زادگاهشان برگردند تا او بتواند به پدرش در مسائل بهداشتی و مالی کمک کند. خواهر و برادرها که در ابتدا برای این جابه‌جایی مردد هستند، به سرعت با جزیره دوست می‌شوند و آنجا دفتر خاطرات قدیمی پدربزرگشان را کشف می‌کنند که حاوی سرنخی از مکان گنج دزدان دریایی است. با هدایت این مسیر، همه آنها وارد ماجراجویی می‌شوند که نه‌تنها زندگی آنها را تغییر می‌دهد، بلکه آنها را دوباره به ریشه هاوایی خود متصل می‌کند.

5- بخوان ۲

دنباله Sing یکی از فیلم‌هایی بود که به دلیل عواقب همه‌گیری به تعویق افتاد، به همین دلیل است که طرفداران در سال ۲۰۲۱ برای اکران آن بسیار هیجان‌زده شدند. بخوان ۲ همه ویژگی‌های شخصیت‌های فیلم اول را که اکنون در شهر خود ستاره هستند دارد. اکنون، باستر مون می‌خواهد قدمی فراتر بردارد و گروه تئاتر خود را برای تست بازیگری در پایتخت سرگرمی ببرد. او موفق می‌شود غول این صنعت را متقاعد کند که نمایشی را اجرا کند. اما همه چیز آنطور که او امیدوار است پیش نمی‌رود؛ برای او شرط و شروطی گذاشته می‌شود که اگر انجام نشود، نمایش لغو می‌شود.

4- رایا و آخرین اژدها

رایا و آخرین اژدها ایده داشتن شخصیت‌های زن قوی که رهبران داستان خودشان هستند را تقویت می‌کند. این یکی دیگر از فیلم‌هایی بود که به دلیل تأثیر همه‌گیری به تعویق افتاد و در زمان اکران آن، همزمان در سینماها و در دیزنی پلاس به‌عنوان اجاره در دسترس بود. رایا یک شاهزاده خانم جنگجو از پادشاهی کوماندرا است، مکانی که قبلا صلح در آن حاکم بود، اما سال‌ها توسط ارواح شیطانی معروف به درون تسخیر شده است. به همین دلیل است که رایا برای یافتن آخرین اژدها در زمین تلاش می‌کند تا بتواند جواهری را به دست آورد که تعادل را به سرزمین او بازگرداند.

3- لوکا

لوکا اولین کارگردانی بلند سینمایی انریکو کازاروسا را رقم زد و بر ارزش دوستی و درد احساس متفاوت بودن با دیگران تمرکز دارد. این فیلم درباره لوکا، یک هیولای دریایی است که با خانواده‌اش در زیر آب، در نزدیکی شهر کوچکی در ساحل ایتالیا زندگی می‌کند. او پسری بسیار کنجکاو است که می‌خواهد سطح زمین را کشف کند، اما خانواده‌اش به‌شدت او را از انجام این کار منصرف می‌کنند، زیرا روستاییان پورتوروسو هیولاهای دریایی را شکار می‌کنند. اما یک روز، زمانی که لوکا به سطح زمین می‌آید، متوجه می‌شود که بیرون از آب، ظاهری انسانی پیدا می‌کند و با آلبرتو، پسری که دقیقاً شبیه او است، آشنا می‌شود. جولیا به این گروه ملحق می‌شود و به‌زودی با هم وارد ماجراجویی می‌شوند. با این حال، آنها باید بسیار مراقب باشند: اگر راز لوکا و آلبرتو فاش شود، هر دو با خطر جدی روبه‌رو خواهند شد.

2- انکانتو

در سال ۲۰۲۱، انکانتو شصتمین فیلم تولیدشده توسط استودیو انیمیشن والت دیزنی شد. داستان فیلم در کلمبیا اتفاق می‌افتد، خانواده مادریگال را دنبال می‌کند که سال‌ها پیش با برکت انکانتو، قلمروی جادویی، محصور در کوه‌های مرتفع، برکت داده شده‌اند. همه آنها تحت فرمان مادربزرگشان آلما مادریگال در آنجا زندگی می‌کنند و در نهایت به هر یک از اعضای خانواده هدیه خاصی داده می‌شود که به جامعه کمک می‌کند. تنها عضوی که هدیه‌ای دریافت نکرد، میرابل، شخصیت اصلی بود. اما زمانی که تاریکی به انکانتو حمله می‌کند و خانواده مادریگال در آستانه از دست دادن هدایای خود هستند، میرابل برای نجات خانواده و مردمش به کشف حقیقت پشت اتفاقات رخ‌داده می‌پردازد.

1- میشل‌ها در مقابل ماشین‌ها

رتبه اول در این لیست بدون شک به این انیمیشن نتفلیکس می‌رسد که مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفته و حتی نامزدی بهترین انیمیشن در جوایز اسکار را به دست آورده است. داستان فیلم درباره کیتی یک فیلمساز مشتاق است که در یک مدرسه فیلم در کالیفرنیا پذیرفته شد. اما درست قبل از سفر، پدرش کامپیوتر او را در جریان دعوا می‌شکند و رابطه‌شان با هم خراب می‌شود. به همین خاطر، برای اینکه رابطه خود را با دخترش نجات دهد، تصمیم می‌گیرد پرواز کیتی را لغو کند و به جایش با همه اعضای خانواده به سمت شهری که دخترش در دانشگاه قبول شده، رانندگی کند و از این تجربه برای تقویت پیوند آنها استفاده کند. با این حال، یک اتفاق غیرمنتظره تکنولوژیکی به عنوان تهدیدی برای نابودی بشریت روی می‌دهد و میشل‌ها مجبور می‌شوند هر کاری که لازم است انجام دهند تا مشکلات خود را برطرف کنند، جهان را نجات دهند و همزمان کیتی را به‌موقع برای اولین کلاس خود به کالیفرنیا برسانند.

407752