رئیس بانک مرکزی فیلیپین:

رمزارزها باید دارایی دیجیتال خطاب شوند

فیلیپه مدالا (Felipe Medalla)، رئیس بانک مرکزی فیلیپین (BSP)، در مصاحبه ای که با فورکاست روز جمعه داشته است، سیاست خود را در مورد رمزارزها این چنین به اشتراک گذاشته است.

تصویر رمزارزها باید دارایی دیجیتال خطاب شوند

به گزارش سایت خبری پرسون، از مدالا پرسیده شد: “نظر شما در مورد رمزارزها چیست؟” او جواب داد:

“من نمی خواهم آن را ممنوع کنم، اما نمی خواهم آن را رمزارز هم بنامم.”

رئیس بانک مرکزی توضیح داد که از نظر او رمزارزها «کاربرد بسیار کمی برای پرداخت‌ های در دنیای واقعی دارند، به‌ خصوص زمانی که قیمت آن ها بسیار نوسان دار است.» او با تاکید بر اینکه ارز نمی تواند بسیار نوسان دار باشد، پیشنهاد کرد که آن ها را “دارایی های رمزنگاری شده” بنامیم.

مدالا سپس تأثیر زیست محیطی بیت کوین را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت که این رمزارز برای محیط زیست مضر است. زیرا میزان برقی که استخراج‌ کنندگان استفاده می‌ کنند از مصرف برق برخی کشورها هم بیشتر است.

با این وجود، کریپتو چیز خوبی است، زیرا در کشورهایی که «مشکلات مالی و اقتصادی زیادی دارند»، «یک جایگزین برای دولت است». رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه موضوع دیگری که برای آن مفید است فرار از نظارت دولت ها است، اما در ادامه افزود: سوال این است که این امکان چه خیر اجتماعی می تواند داشته باشد؟

وی با تاکید بر اینکه “در اکثر کشورهایی که عملکرد دولت خیلی عالی نیست، اما تا حد زیادی به خیر عمومی کمک می کند، پس شما لزوما نمی خواهید دولت را تضعیف کنید.”

بنابراین نظر من این است که ارزش آن ممکن است به دلیل همه چیزهایی که گفتم خیلی بالا باشد.

407531