همه چیز درباره ارز دیجیتال چیلیز

ارز دیجیتال چیلیز با نماد (CHZ) در توکن‌سازی برای سرگرمی‌های ورزشی کاربرد دارد و به پلتفرم Socios.com قدرت خاصی می‌بخشد.
تصویر همه چیز درباره ارز دیجیتال چیلیز

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم‌های محبوب ورزشی در این پلتفرم ارز دیجیتال Chiliz را برای طرفداران خود به وجود آورده‌اند تا آن‌ها را جذب کنند. اولین بار است که در جهان این اتفاق رخ می‌دهد. برای جذب علاقه‌مندان به ورزش و تیم‌های محبوب، به طرفداران آنها جوایزی اهدا می‌شود. ارزهای دیجیتالی که نشانه و لوگوی باشگاه را به همراه دارند، به وسیله طرفدارانشان خریداری می‌شوند، مورد داد و ستد قرار می‌گیرند تا میزان علاقه به تیم فوتبال خاصی را نشان دهند و یا در نظرسنجی باشگاه‌ها رای دهند.

Chiliz.net اولین صرافی دنیا است که ارز دیجیتال را وسیله‌ای برای کسب درآمد در جهان ورزش قرار داده است. این صرافی به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در دنیای فوتبال و دیگر ورزش‌ها امکان حدس زدن و معامله کردن تیم‌های محبوب آنها را می‌دهد. چیلیز با هدف کسب درآمد از طرفداران ورزش ابزارهای بلاکچینی را در اختیار سرگرمی و ورزش قرار داده است.

تاریخچه ارز دیجیتال چیلیز و معرفی آن

همان طور که گفته شد ارز دیجیتال Chiliz در سرگرمی‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نام اختصاری این ارز “CHZ” است. چیلیز در بلاکچین اتریوم شکل گرفته است و با عنوان ارز دیجیتال رسمی پلتفرم Socios.com شناخته می‌شود. سازندگان این ارز تصمیم گرفتند که حالت تهاجمی تدافعی میان طرفداران تیم‌های مختلف ورزشی به خصوص ورزش فوتبال را کم‌رنگ کنند و میان باشگاه‌های مختلف و طرفداران تعصبی این باشگاه‌ها نوعی یکپارچگی به وجود بیاورند و آنها را به هم نزدیک کنند.

ارز دیجیتال چیلیز در سال 2012 میلادی متولد شد. هدف از پیدایش این ارز کمک به طرفداران و هواخواهان تیم‌های ورزشی بود. آنها می‌توانستند با خرید این سکه‌ها به طور مستقیم حق رای در باشگاه فوتبال محبوب خود را داشته باشند. میلیون‌ها نفر از مردم به عضوهای فعال این باشگاه‌ تبدیل می‌شدند و این ایده، خارق‌العاده بود.

کمپانی Chiliz در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند. ایده‌های اولیه شرکت در سال 2010 میلادی شکل گرفت ولی در سال 2018 اجرایی شد. آقای الکساندر دریفوس مالک و مدیر اصلی این شرکت و بیانگذار سوسیوس است. سوسیوس را می‌توان بزرگ‌ترین سامانه تعاملی هواداران ورزشی به حساب آورد که به طرفداران خود پاداش می‌دهد.

این پلتفرم با استفاده از فناوری بلاکچین ایجاد شده است تا بستری برای استفاده ارز دیجیتال Chiliz باشد. باشگاه‌های پرآوازه‌ای در جهان با این پلتفرم همکاری می‌کنند. شایان ذکر است که پس از امضای قرارداد باشگاه ایتالیایی یوونتوس و پس از آن باشگاه بارسلونا قدرت این پلتفرم بیشتر شده است.

ارز چیلیز چگونه کار می کند؟

فعالیت رمزارز چیلیز توسط پلتفرم Socios.com انجام می‌شود. طرفداران هر تیم می‌توانند از طریق این ارز با تیم محبوب خود به تعامل بپردازند. از تیم خود حمایت کنند و با هزینه کردن در تصمیمات تیم خود تاثیرگذار باشند. تجربه کاربری در این وبسایت لذتبخش است. در این سایت شناسایی کاربر به خوبی اتفاق می‌افتد. ممکن است کاربر، حسابش را غیرفعال کند ولی با یک بازگردانی شناسایی می‌شود و تنظیمات شخصی‌سازی شده او ذخیره می‌شود و کاربر را به وجد خواهد آورد!

کاربران با داشتن نشان CHZ در هر باشگاه، حق رای کسب می‌کنند. هر باشگاهی موضوعاتی را برای نظرسنجی به اشتراک می‌گذارد و امکانات نامحدودی را ارائه می‌دهد. نظراتی پیرامون این که طراحی لوگوی باشگاه یا لباس ورزشکاران چگونه باشد؟ پس از پیروزی در بازی پیش رو چه آهنگی پخش شود؟ مکان بازی‌ها در هر بازه زمانی کجا باشد و یا این که بهترین بازیکن چه کسی بوده است؟ به اشرتاک گذاشته می‌شود تا طرفداران در نظرسنجی‎‌ها شرکت کنند، تصمیم بگیرند، رای دهند و حدس بزنند. هرچه کاربران تعامل بیشتری با سیستم داشته باشند، احتمال سود بیشتر است؛ از طرفی برنامه‌ها و جایزه‌های خاصی هم در نظر گرفته شده است از جمله آنها می‌توان به حدس بازی‌های بعدی و فروش انحصاری اشاره کرد. برخی از باشگاه‌های معروف که در این سیستم وجود دارد عبارتند از:

بارسا

یوونتوس

پاری سن ژرمن

اتلتیکو مادرید

آ اس رم

بارسلونا

گالاتاسرای

وستهام

407499