ساخت مسکن ویژه محرومان در پاکدشت

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مستضعفان به عنوان یک نهاد انقلابی و جهادی در رفع مشکلات مردم و جامعه ، در کنار سایر مسئولان قرار دارد ، ولی هیچ اقدامی را خارج از ضوابط انجام نمی‌دهد.

تصویر ساخت مسکن ویژه محرومان در پاکدشت

به گزارش سایت خبری پرسون، با حضور پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان ، محسن منصوری استاندار تهران و شماری از مدیران کل استان تهران نشست بررسی مشکلات اراضی متعلق به بنیاد مستضعفان در شهرستان پاکدشت در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

پرویز فتاح در این جلسه طی سخنانی بیان کرد: بنیاد مستضعفان تلاش دارد تا بر اساس عمل به ضوابط ، فعالیت خود را به نفع مردم معطوف کرده و گره جامعه را باز کند.

وی با بیان این که رئیس بنیاد مستضعفان مجری مصوبات هیأت امنا است ؛ اظهار کرد: هر اقدامی در بنیاد مستضعفان باید به تصویب اعضای هیأت امنا رسیده و یا شخص رهبر معظم انقلاب دستوراتی را برای اجرا صادر کنند که تعیین تکلیف اراضی اوقافی شهرستان پاکدشت نیز از جمله دستورات رهبر انقلاب است که عملیاتی و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در مورد اموال مربوط به ولایت فقیه و بنیاد مستضعفان ، هیچ فردی اختیاری از خود ندارد و برای اهدا و یا بخشش زمین ، باید حتما مصوبه هیأت امنا و یا دستور رهبر معظم انقلاب وجود داشته باشد و با وجود آن ، حتما باید مراحل قانونی از جمله تغییر کاربری آن نیز از سمت مراجع ذی‌صلاح قانونی انجام شود.

فتاح یادآور شد: در اهدا زمین‌های بنیاد مستضعفان به دولت نمی‌توان کاربری زمین مزرعی را بدون طی نمودن ضوابط به مسکونی تبدیل کرد و یا در حوزه شهر ، کاربری یک زمین که از سوی شهرداری برای کار خاصی تعیین شده ، به فعالیت دیگر اختصاص داد و لازم است تا همه مراحل قانونی به طور کامل طی شود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تأکید کرد: این بنیاد به عنوان یک نهاد انقلابی و جهادی در رفع مشکلات مردم و جامعه ، در کنار سایر مسئولان قرار دارد ولی هیچ اقدامی را خارج از ضوابط انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به تلاش دولت در احداث مسکن گفت: بر اساس مجوزی که رهبر معظم انقلاب سخاوتمندانه و با نگاه عمیق و ژرف اندیشان در اختیار بنیاد مستضعفان قرار داده‌اند ، دو زمین در شهرستان پاکدشت به صورت رایگان برای احداث مسکن در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا پس از طی کردن شرایط قانونی از تغییر کاربری ، به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دهد.

فتاح افزود: بخشی از این اراضی سهم بنیاد مستضعفان است که بنیاد سهم خود را برای محرومان اقدام به ساخت مسکن می کند تا در کنار دولت ، بخش مهمی از مشکلات مردم در دسترسی به مسکن برطرف شود.

وی با بیان این که بنیاد مستضعفان در صدد توسعه امکانات بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف کشور است ، افزود: این خوب نیست که زمین در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و به دلیل نبود اعتبارات ساخت ، زمین به صورت متروکه باقی بماند ؛ بنابراین لازم است تا از جذب اعتیار برای ساخت ، تجهیز و تأمین نیروی متخصص اطمینان حاصل شود ، سپس با تفاهم‌نامه زمین برای حوزه بهداشت و درمان واگذار شود.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص مسائل مربوط به اراضی پردیس ابوریحان مستقر در شهرستان پاکدشت خاطر نشان کرد: مصوبه‌ای بین پردیس ابوریحان و بنیاد مستضعفان با امضاء تمامی مسئولان این مرکز علمی گذرانده شده و هیأت امنا نیز آن را تصویب و محضر رهبر معظم انقلاب نیز گردش کار صورت گرفته و لازم‌الاجرا است ، ولی باز هم اگر در این مصوبه نکاتی وجود دارد به صورت مکتوب به بنیاد مستضعفان منتقل شود تا پس از طرح در هیأت امنا، تغییرات لحاظ گردید.

407438