جزئیات دیدار شهردار سمنان و سفیر ژاپن

سفیر ژاپن در ایران از پروژه‌های بازآفرینی و گردشگری شهرداری سمنان بازدید کرد و او وعده داد که «شرکت‌های ژاپنی می‌توانند با مشارکت در پروژه‌ها به برنامه‌های توسعه محلی شهر کمک کنند.»
تصویر جزئیات دیدار شهردار سمنان و سفیر ژاپن

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدعلی مرتضی‌نژاد شهردار سمنان در دیدار با سفیر ژاپن اظهار کرد: شهرداری، مرمت و بازآفرینی ۱۸ بنای تاریخی را در دستور کار دارد که بعضی از آنها در حال بهره‌برداری است و مابقی در ماه‌های آینده تکمیل می‌شود.

او با اشاره به کاربری‌های مختلف این بناها، افزود: بناهای تاریخی با کارکردهای فرهنگی و اقتصادی نقش مهمی در احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی و گذرمحله‌های مختلف دارد؛ شهرداری برای بازآفرینی دیگر بناهای در اختیار شهروندان نیز، تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

کازوتوشی آیکاوا، سفیر ژاپن نیز با ابراز خرسندی از اقدامات شهرداری سمنان در احیای بافت‌های تاریخی این شهر، تصریح کرد: صنعت و گردشگری دو ظرفیت مهم استان سمنان برای رشد و توسعه است و شرکت‌های ژاپنی می‌توانند با مشارکت در این پروژه‌ها به برنامه‌های توسعه محلی شهر کمک کنند.

او ضمن ابراز شگفتی از سیستم تقسیم سنتی آب در سمنان، مهارت‌های استفاده بهینه از منابع آب در آبیاری باغات شهر سمنان را ستود و تاکید کرد: شرایط برای همکاری میان دو دولت ایران و ژاپن و شهرداری‌ها فراهم است.

406772