کلاهبرداری عجیب میلیونی فقط با یک تماس تلفنی

رئیس پلیس فتا کرمان از کشف یک پرونده کلاهبرداری تلفنی با جعل عنوان کارمند بانک خبر داد.
تصویر کلاهبرداری عجیب میلیونی فقط با یک تماس تلفنی

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ محمدرضا رضایی رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص یک پرونده کلاهبرداری اظهار کرد: با مراجعه یک مرد جوان به این پلیس و طرح شکایتی با موضوع دسترسی غیر مجاز به حساب بانکی و ایجاد خسارت ۳۶۰ میلیون ریالی پرونده در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این روش، فرد کلاهبردار با جعل عنوان کارمند یک بانک با شاکی تماس برقرار و عنوان می‌کند که حساب بانکی شما با مشکل مواجه شده که برای رفع مشکل آن، کدی برای شما ارسال می‌شود که با بازگو کردن آن کد، مشکل رفع و شما قادر به انجام تراکنش‌های بانکی خود خواهید بود.

این مقام انتظامی افزود: پس از بازگو کردن کد دریافتی توسط شاکی، پیامکی مبنی بر انتقال ۳۶۰ میلیون ریال در قالب امتیاز حساب بانکی، برای وی ارسال و در آن لحظه وقوع کلاهبرداری محرز می‌شود.

وی گفت: با اقدامات فنی و علمی و جمع‌آوری ادله دیجیتال متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پرونده جهت سیر مراحل قضایی در چرخه اجرا است.

وی در خصوص دریافت پیامک حاوی کد به کاربران فضای سایبر گفت: هرگز اطلاعات حساس و مهم خود را از جمله کدهای احراز هویت را در اختیار افراد غیر نسپارند، زیرا سیستم‌های بانکی فعلی؛ دارنده نام کاربری و رمز عبور را مالک حساب می‌شناسد و در این رابطه حفظ اطلاعات حساب بانکی از مهمترین مسئولیت‌های شهروندی می‌باشد و تبعات قانونی هر گونه سوء‌استفاده از اطلاعات هویتی افراد به عهده خود فرد است.

406646