پاسخ تند سفارت روسیه به ادعاهای آمریکا

سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به ادعای وزارت خارجه آمریکا مبنی بر کنار گذاشته شدن روسیه از روابط بین‌الملل کشورها، آن را رویاپردازانه و تلاشی بی‌ثمر از جانب واشگتن برای القای درونی این موضوع دانست.

تصویر پاسخ تند سفارت روسیه به ادعاهای آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، سفارت مسکو در بیانیه ای با رد ادعای دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اقتصاد، سیاست و فرهنگ روسیه از سایر کشورهای جهان جدا شده‌ است، تاکید کرد که این‌ها چیزی به جز وهم و خیال نیست.

در این بیانیه با اشاره به اینکه رهبری روسیه به صورت فعال در جریان‌های بین‌المللی حضور دارد و به طور دائم با سران بیشتر کشورهای جهان در ارتباط است، آمده است: کشورهای غربی به طور فزاینده‌ای درباره فقدان یک جایگزین برای روسیه به منظور انجام گفت‌وگوها در زمینه حل مسائل جهانی سخن می‌گویند.

سفارت روسیه در واشنگتن همچنین با بیان اینکه آمریکایی‌ها هیچ سندی برای این اظهارات خودساخته ندارند، تاکید کرده است: آن‌ها به جای پذیرفتن این موضوع که «لغو» (روابط) با روسیه غیرممکن است، ترجیح می‌دهند از توهم های خود لذت ببرند.

این بیانیه می افزاید: مسکو باور دارد که واشنگتن با این ادعا به دنبال هدایت نظر جمعی آمریکایی‌ها علیه روسیه است، چرا که اقدام ها و تحریم‌های غیرقانونی غرب علیه مسکو، هزینه‌های بسیاری برای این کشورها به دنبال دارد.

سفارت روسیه همچنین با اشاره به برگزاری نشست وزاری خارجه گروه ۲۰ در اندوزی و رد ادعاها درباره گوشه‌گیری این کشور در این اجلاس خاطر نشان کرد: سرگئی لاورف وزیر امورخارجه روسیه در این نشست دیدارهای پرباری با همتایان خود از دیگر کشورها داشته‌ است.

روزنامه آمریکایی واشگتن پست نیز در گزارشی نوشت که وزیر امورخارجه پیشین ایالات متحده از کم‌ کاری آنتونی بلینکن وزیر خارجه کنونی این کشور در برقراری ارتباط با مسکو در شرایط حاضر انتقاد کرده است.

منبع: ایسنا

406441