"دراگون" به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید

فضاپیما بدون سرنشین دراگون با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد.
تصویر "دراگون" به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، ۱۴ ژوئیه یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا(KSC) در فلوریدا پرتاب شد و فضاپیما بدون سرنشین دراگون را به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) فرستاد.

این ماموریت که با نام CRS-۲۵ شناخته می‌شود، ساعت ۸:۴۴ ، ۱۴ ژوئیه به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۵:۱۴ صبح پنجشنبه به وقت تهران) پرتاب شد. این کپسول باری در حدود ساعت ۱۱:۲۱ صبح ۱۶ ژوئیه به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت ۱۹:۵۱ شنبه به وقت تهران) به ایستگاه فضایی متصل شد.

CRS-۲۵ ابتدا قرار بود بیش از یک ماه پیش پرتاب شود، اما پس از مشاهده سطوح بالای بخار هیدرازین در بخشی از سیستم رانش دراگون در حین عملیات سوخت رسانی، پرتاب به تعویق افتاد. هیدرازین(Hydrazine) یک ترکیب شیمیایی با فرمول مولکولی N۲H۴ است. هیدرازین بیشتر در سوخت موشک و فرآورده‌های تنباکو کاربرد دارد.

ماموریت CRS-۲۵ بیش از ۵۸۰۰ پوند(۲۶۳۰ کیلوگرم) تجهیزات علمی و کاربردی را به ایستگاه فضایی تحویل داد که شامل تجهیزاتی برای پشتیبانی از نزدیک به ۴۰ تحقیق در حال انجام است. "دانا وایگل"(Dana Weigel)، معاون مدیر برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از پرتاب گفت: ساکنان فعلی ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز می‌توانند منتظر تحویل غذای تازه باشند.

"وایگل" انواع محصولات و سایر اقلام ذخیره شده در داخل دراگون را اعلام کرد. "وایگل" گفت: ما سیب، پرتقال، گوجه گیلاسی، مقداری پیاز، هویج کوچک، سیر، ارده، پنیر و سوسیس خشک ارسال کردیم. بنابراین می‌توان گفت یک ترکیب بسیار خوب از میوه‌های تازه را برای خدمه حاضر در ایستگاه فرستادیم.

ایستگاه فضایی بین‌المللی با انتشار ویدیوی زیر نوشت: این ویدیوی تایم لپس نشان می‌دهد که فضاپیمای باری دراگون اسپیس‌ایکس در حین طلوع خورشید مداری(orbital sunrise) به ایستگاه فضایی نزدیک و در ساعت ۱۱:۲۱ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی به بخش جلویی ماژول هارمونی متصل می‌شود.

منبع: ایسنا

406131