تازه ترین گاف بایدن در نشست شورای همکاری‌های خلیج فارس

رئیس جمهور آمریکا در نشست شورای همکاری‌های خلیج فارس نیز گاف جدیدی رو کرد.
تصویر تازه ترین گاف بایدن در نشست شورای همکاری‌های خلیج فارس

به گزارش سایت خبری پرسون، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه حین سخنرانی در نشست شورای همکاری‌های خلیج فارس، گاف جدیدی رو کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بایدن ضمن سخنرانی در این نشست، از «خودخواهی» سربازان آمریکایی حاضر در کشورهای غرب آسیا تقدیر کرد.

او پس از آنکه متوجه گاف خود شد، این جمله را به «از خود گذشتگی» سربازان آمریکایی در غرب آسیا تصحیح کرد.

رئیس جمهور آمریکا در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که طی بیست سال تجاوزگری نیروهای آمریکایی و هم‌پیمانانش، هزاران غیرنظامی در کشورهای مختلف از افغانستان و عراق تا لیبی و سوریه جان خود را از دست داده‌اند.

بایدن از زمان شروع مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ با گاف‌های مختلف و دزدیدن نقل قول‌های معروف افراد سرشناس، موجب نگرانی آمریکایی‌ها شده بود. با این حال او توانست در انتخاباتی جنجالی که به حمله هواداران «دونالد ترامپ» به ساختمان کنگره ختم شد، پیروز شود.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی امروز (شنبه) خود گفت، کشورش قصد ندارد از غرب آسیا خارج شود. وی همچنین ادعاهای همیشگی درباره ایران را تکرار کرد.

وی روز چهارشنبه در سفر به فلسطین اشغالی سفر، یک گاف دیگر را به لیست بلند گاف‌های خود افزود و به اشتباه گفت که «ما باید "افتخار هولوکاست" را زنده نگه داریم».

406034