تکلیف ما این است که مقاومت ترکیبی داشته باشیم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت:تن‌ها راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، مقاومت ترکیبی به همراه جهاد تبیین است، دشمنان می‌دانند که از طریق جنگ نظامی و اقتصادی نمی‌تواند ما را از پا دربیاورد.
تصویر تکلیف ما این است که مقاومت ترکیبی داشته باشیم

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خانواده‌های پایگاه شهید بابایی اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر گفت: ما در حال جنگ ترکیبی هستیم و جنگ ترکیبی نقطه مقابل جنگ بسیط است. ما در هشت سال دفاع مقدس بیشتر درگیر جنگ بسیط بودیم؛ گوشه‌ای از کشور درگیر شده بود و با تقدیم هزاران شهید توانستیم در این جنگ نظامی دشمن را بیرون کنیم.
وی افزود: در حال حاضر، اما در چند جبهه با دشمن درگیر هستیم. دشمن جبهه‌های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را علیه ما ایجاد کرده است و ما در برابر جنگ تمام عیار ترکیبی‌ای به سر می‌بریم که در طول تاریخ هیچ ملتی به این شکل درگیر جنگ ترکیبی نبوده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با برشمردن عوامل اقتصادی در جنگ ترکیبی، اظهار داشت: ناجوانمردانه‌ترین جنگ اقتصادی تاریخ را توسط آمریکا علیه کشورمان شاهد هستیم. هر چند قراداد برجام به سود آمریکا بود، اما ما آن را قبول داشتیم و خروج یکجانبه آمریکا از برجام باعث ایجاد مشکل در مبادلات تجاری ایران در دنیا شد. این اقدام باعث شده که ملت ما تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار بگیرد. باید بدانیم که منشا این فشارها کجاست و این دشمن است که با خروج از برجام منجر به این اتفاقات شده است.

وی افزود: نباید بگذاریم دشمنی آمریکا در ذهن‌های ما فراموش شود. آمریکا یک دزد بین‌المللی است و دارایی‌هایی از ما بلوکه کرده که در صورت آزاد شدن بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور برطرف می‌شود. آمریکا شعار حقوق بشر می‌دهد، اما از سوی دیگر مانع ارسال کمک‌های مردمی و بشردوستانه در مواقعی مانند سیل و زلزله به ایران می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی با اشاره به جنگ سیاسی علیه کشور تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که میزان دشمنی آمریکا با ما بالا است. در کنار جبهه‌های اقتصادی، جبهه‌های سیاسی نیز در این جنگ وجود دارد. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، نماینده‌های ایشان، سپاه پاسداران، بسیج و بسیاری از مراکز تولید علم دانش بنیان از سوی آمریکا تحریم شده و در حقیقت آمریکا کل ملت ایران را تحریم کرده است.

وی به جبهه‌های مختلف در جنگ فرهنگی اشاره کرد و گفت: دشمنان می‌دانند که از طریق جنگ نظامی و حتی اقتصادی نمی‌تواند ما را از پا دربیاورد و تنها راه را جنگ فرهنگی می‌داند تا مردم را دچار استحاله فرهنگی کند. پس هر کار فرهنگی بتواند به ما لطمه بزند، آزاد است و هر جایی که بتوانند با تحریم سفره‌های ما را کوچک می‌کنند. دربرابر هر چیزی که بتواند فرهنگ ما را تحت تاثیر قرار دهد، اما هیچ تحریمی وجود ندارد. آمریکا روی جنگ فرهنگی علیه ما حساب باز کرده و در حوزه راه اندازی رسانه‌های تبلیغی فعالیت می‌کند.
وی افزود: تکلیف ما این است که در برابر جنگ ترکیبی، مقاومت ترکیبی داشته باشیم. باید حقایق را تبلیغ کنیم و این همان جهاد تبیین است. تک تک ما به عنوان سرباز موظف هستیم که جهاد تبیین کنیم. تنها راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، مقاومت ترکیبی به همراه جهاد تبیین است.

406030